tisdag 3 november 2009

tokigt trött

Önskar att jag kunde säga att hon fått sina ögon & långa ögonfransar från mej,
men nää man kan inte ta miste på vart hon ärvt dom ifrån=)
Underbara älskade hjärtan !
Så så så mysigt... Säääärlek !

Jag måste erkänna att imorse var jag hemskt trött när det var dax att gå upp.
Mina ögon gjorde ont som zlatan o dom var så torra så jag såg knappt.
I spegeln möts jag av ett halvrött öga (brustna kärl) och påsar stora som Icakassar hade jag oxå under ögona.
Riktigt så jag kände ; godeguuud måste jag verkligen visa mig ute idag???
Men jag brukar piggna till rätt fort efter en stor kopp kaffe o lite lullande runt med barnen.
Dagismorgnar måste man ju ösa på lite på morgonen så jag har inte tid o vara trött. *ler*
Allt måste lixom gå tjopp tjopp tjopp!

Idag har jag iaf haft en dag då jag velat lulla runt i min egen lilla värld.
Ibland är det skönt att få vara i sina egna tankar o inte behöva tala alltför mycket.
Var till Bvc med Mio. Sötnosen ökar finfint i vikt nu.
O hungrig det är han, mest helatiden=) Känns bra!
Emmie fick tid för 1,5års sprutan.
Då tog jag upp hennes överkänslighet mot röda frukter o bär, citrus mm.
Hon blir jätteprickig runt munnen av det & läpparna sväller.
Nämnde även hennes torra utslag som hon har på knogar, lite på överarmarna o på kinderna.
Till svar får jag ;
hmm prickar runt munnen ni kanske skulle skippa nappen, helst när hon är ute!?
Ööö, Emmie är o har aldrig varit en napptjej!
Hon har napp när hon ska somna eller om hon är trött eller ledsen.
Om torra utslagen sa hon att jag badar henne för mkt. Barn behöver bada bara 1g/v.
Men jag kan duscha av henne varje dag, undrade jag?
Nej det räcker att du dushar eller helst tvättar av rumpan!
Jag håller med om att man blir torr av att bada, men ducha måste man iaf få göra!
Vi har alltid haft bad inkluderat i kvällsrutiner och emmie tycker att det är så mysigt.
Däremot att hon gärna badar innan dagis oxå är nog onödigt så det ska vi försöka hoppa över dådå.
Emmie somnade i stora sängen o för första gången dunsade hon ner därifrån =(
Sängen är rätt hög oxå!
Och inte nog med det, hon dunsade i elementet med lilla krullhuvvet.
Hon fick en bamsebula o blev jätteledsen såklart,
men efter typ 1minut o hundra pussar på pannan somnade hon nöjt igen.
Hon e ingen tjej som grinar länge när hon gjort illa sig o det e jag glad för,
för inget är mer hjärtskärande än små barn som gråter av smärta=(
Med tanke på gråt så höllt jag på o börja grina (igen) när jag satt på bvc o läste en artikel i Vi Föräldrar om barnhem i Litauen.
3000 barn blir bortlämnade på barnhem varje år. 3 tusen barn!!!
Det var bilder på de här små söta barnen, vissa var bara några veckor,
vissa var flera år o de hade bott på barnhemmet sen dom var några v gamla.
MITT HJÄRTA GÅR SÖNDER!
Jag skulle vilja hämta hem alla dessa små, ge dom varma kläder, en ren o skön säng o sova i, mätt mage, men framförallt ge dom VÄRME o KÄRLEK i mängder!
Tänk om jag kunde!
Och säg, att man skulle åka till ett sånt ställe,
för att adoptera, HUR skulle jag kunna välja bara ett litet hjärta?
Nee fya nu blir jag skitledsen igen...
Tänk om jag kunde trolla!!!!

4 kommentarer:

accka sa...

Asså den där ulla e fan inte frisk i huvet!!!!!! Hon seer enbart till barnens del inte till individens bästa! Emmie e ingen napp tjej, ser henne nästan aldrig me napp, men me prickar, o dom sitter ju inte bara där nappen är!
Sen där me badningen??? 1 GÅNG i veckan??? Ja skulle aldrig bada bara 1 gång i veckan!!! Varför dom som leker,springer håller igång HELA dagrana, blöjan ja allt sånt!
O e de torrhet så borde de sista på fler ställen än bara händena?? Viggo har inget sånt o han badar prick 10 i 7 VARJE morgon för då skiter han hahahahah:) Sen på kvällen innan sängen!
Lyssna på ditt hjärta gumman! ja ska byta till nästa bebbe!

Love you!
O du, du är VACKRASTE!! även me ICA påsar under ögonen:)

loijsan sa...

du kanske skulle skaffa dig en sån där ögongrej du vet som man lägger i frysen me gelé i? riktigt skönt till och med när man har ont i huvudet.
Ligga me den en stund! =)

Stackars lilla krull..hoppas bulan inte gör allt för ont!

Skönt att lilla grodan växer till sig=))

Måste ses snart! Dessa långa perioder e ju idiotiska!!
Men va ska man göra iband=(

loijsan sa...

förresten hahaha såg du ullared på tv?
Maggan o Gittan vilka e de om 20 år? ;) haha you and me baby;)

Carro sa...

Alltså det är ju något grymt fel på tele 2 idag. Har försökt skicka sms till dig och skrivit två kommentarer och då har internet loggat ur sig så dom inte har gått att skicka! Jaja försöker igen!

Gumman du är så fin!
Och den där bvc sköterskan, herregud det känns inte alls som att hon tar er på allvar! 1 gång i veckan är ju på tok för lite och dom borde kunna göra allergitest på henne så ni vet!
Och stackaren som ramlade in i elementet:( Pussa från mig!

Ja det där reportaget gick verkligen rakt in i hjärtat! Jag satt och planerade hur man kunde hjälpa dom. Typ insamling med kläder,blöjor,filtar mm. Hyra lastbilar och bila ner dit. Stackars barn:(

Saknar er<3