torsdag 19 november 2009

Nog är nog !


Natten som var var inte rolig för fem öre.
Mio sov fint, men Emmie skrek & grät timmar i sträck.
INGET hjälpte. Sent mot natten sprang hon runt runt runt i lägenheten,
då höll hon sig någelunda lugn på gråtfronten.
Däremot var hon som en duracellkaning som bara fortsatte o fortsatte.
Till slut fick jag ta henne o vagga henne som en liten baby, efter ett tag somnade hon.
Men vaknade tidigt igen!
Plus att lilla Mio spydde ner mej helt 3ggr strax innan 05. *ler*
Hur som, vi fick tid till Dr 11.00.
Det visade sig att lilla sessan har öroninf + halsfluss och hon tempade 40,5 därborta.
40,5 godeguuuud! Mitt mammahjärta gjorde så ont o jag var beredd att börja gråta.
Inte konstigt att hon skrikit o betett sig lite hursom. Älskade hjärtat.
Hon var så himla duktig därborta.
Nu är problemet antibiotikan! 10ml 3ggr dag. LYCKA TILL!
Den smakar skit! Som beska droppar. (jag smakade!)
Vi har testat med ALLT. Daltat o lekt, låtit dockan smaka o låtsas att Mio smakar.
Applåderat. dansat, blandat med saft o grejer, tvångshållt o försökt tvinga meningenting funkar.
Hon lyckas fräsa ut iaf!
Och att ta till tvång känns fasiken inte kul. Höööö!
och jag kom o tänka på, att sen mio föddes har emmie varit på dagis i 6dagar!
6dar av 7v!
nu får det räcka med sjukdomar, nog är nog!
Nu sover hon iaf, fast mkt oroligt.
Mio är vaken som bara den. När prinsen behagar att sova ska jag med sussa.
För jag går på högvarv här.

Förresten så såg jag något på Vc/bvc som berörde mig mycket idag...
En mamma kommer med sin son, som måste ha varit i Emmies ålder?
Sonen sover i en vagn från typ 80 talet.
Jag vet att sånt är inne, men grejen var att vagnen var en liten liggvagn,
bakom pojkens rygg var det kuddar så han kunde sitta upp, sufletten var uppe pga vädret.
Han har en stor gammal filt över sig.
Han fick inte plats i vagnen och hans huvud vilade mot axeln då det var för trångt däri.
Ändå sov han så skönt..
Hans mörka hår såg ut o vara fuktigt o smålockigt av vädret, ingen mössa hade han.
Så svårt att förklara hur det såg ut,
men jag mådde så dåligt i mitt hjärta av att se det, jag skämdes så över att komma med min tösa som satt skönt o varmt med sin nya jacka och inuti en varm o go åkpåse.
Jag ville bara plocka upp den där lilla pojken o ge honom chansen att få allt mina barn har.
Vi lever inte i överflöd, men när man jämför med människor som dessa,
så gör vi det.
Jag kände att aldrig mer ska jag klaga över den där xtra tröjan som jag inte kunde köpa just då eller tex den där superdyra julklappen som vi inte kan köpa precis nu.
Och uhh nu blir jag helt gråtfärdig igen.
Jag är övertrött tror jag? Och en riktig känslomänniska....

I tisdags var Annica & Jörgen på Ul.
De kollade inte kön som jag trodde att de skulle göra,
men vad gör det, lilla bebben mår gott där inne och på lördag går de redan in i vecka 20=)
Idag var Loijsan & Joni på xtra UL på tillväxtkoll.
Lilla kotte verkar växa finfint där inne=)
Nästa vecka på torsdag har dom bf och jag bara längtaaaaaaar!!!

På lördag kommer Joona, Carro & Colle hit UNDERBART!
Och Joni & Loijsan om de inte e typ o klämmer kotte hehe.
Ska bli sååå glasssiiiit o få kramas med mina hjärtan som jag saknar så hjärtat värker!
Nu säger jag god natt Emmie tempar över 40 igen!

2 kommentarer:

Therese sa...

Stackars Emmie <3
40,5 herregud! Så hög feber i den lilla kroppen =(
Tilda hälsar; Bli snart frisk, puss&kram
Hoppas ni får en toppen helg med dina fina. Vet att du längtat!
Kram

loijsan sa...

Lilla lilla snorpan! Om de fans något man kunde göra för att hjälpa <3
Men dom få droppar ni iaf får i henne av medicin kanske hjälper lite så de lugnar sig!
Men visst finns de med me smak?
Kanske inte e mumma de heller men iaf!

Hoppas att ni andra får hålla er friska nu iaf!
o att de här e sista vändan me sjukdom iaf iår!!

Saknar er så väldigt! Ledsen att vi inte kan komma me imorrn=(
Men men...väntar man en tjockis så;)