söndag 22 november 2009

Mammas Mio <3

Jag önskar dig inte guld, mitt barn
ej heller pengar och makt.

Jag önskar dig modet att vara dig själv
och stå för det du har sagt.

Jag önskar dig inte en stenfri väg,
men kraften att vägen gå.

Jag önskar dig kärlek i rikligt mått
och vänner att lita på.



En längtan, en lycka, ett barn, ett hopp

en gåva från himmelen jag just har fått.

Två händer, två fötter, ett ansikte så sött

ett efterlängtat litet barn jag just har fött.

Ett skrik, ett skratt, en kropp så varm

ett vackert litet barn jag håller i min arm.

Ett hjärta, en själ, ett helt nytt liv

ett barn som ska ta världen med flera små kliv.


Så kom du då till oss du älskade barn,
och grep våra hjärtan med kraft.
Med ens fick allting mera mening,
långt mer än det någonsin haft.

Du ler så du strålar, din själ lyser klar,
Du fångar all ömhet omkring,
små fötter och fingrar, din hud och din doft
så underbart skapat allting.

Ditt liv skall vi följa och finnas för dig
och dela din glädje och sorg.
När skuggorna hotar ditt solsken,
så är vi din tryggade borg.

2 kommentarer:

Eva sa...

Lik sin mamma till tusen!!! Söta lilla gosse...Eva

Linda & Nova sa...

Åhh man smälter bara...så fin! Kraaamar i massor