fredag 30 november 2012

Kurerardag nr.3

Idag har vi roat oss bla med Nalle Puh o jullovet

Vill inte va sjuuuuk längre
Min huvud + nackvärk håller i sig,
men jag tog mig i kragen och satte fart med bak o lite julpynt här hemma.
Medans mina snoriga barn bakade sina pepparkakor som de själv får äta upp *ler*,
bakadejag chokladmuffins och chokladtårtor.
Sen åkte lite ljusstakar osv fram och voilá vart det värme och mys i hemmet.

Micke mår dåligt, Emmie mår dåligt och Mio snorar han med.
Endast jag som är hyfsat piggelin än så länge.
Förresten så klippte jag Mios lugg igår på Mickes begäran,
och stackarn såg ut som Jim Carrey i dum dummare.
Rakapparaten fick åka fram idag, Mio HATAR att bli klippt, så efter många tårar och en hel massa övertalning fick jag klippa lillfinnen SNABBT och ojoj så fin han vart, älskade gosse.

Klockan är snart 21 och jag känner att jag måste fasiken sova om jag ska orka upp o jobba imorgon med min skalle.
Så hejhej mina vänner, hörs mera imorn!

Förresten så drömmer jag om att kunna ha en tjejkväll nu snart,
lite juligt sådär, glögg, choklad, plockmat, bra musik och glada vänner.
Vore så himla kul.
Men det verkar helt omöjligt att hinna dra ihop nåt, innan jul iaf.
Dessutom jobbar nästan alla mina vänner helger de med,
SVÅRT att hitta en helg som passar alla. It sucks!

Inga kommentarer: