lördag 10 november 2012

Brev till tomten...

Vi såg en julfilm idag och då kom barnen på den briljanta idén,
att skriva ett brev till tomten.
Mio han ville skriva helt själv,
men Emmie berättade för mig vad jag skulle skriva.
Snälla tomten,
jag önskar mig snö till jul,
och leksaker. Jag älskar dig tomten, god jul, kramar och puss puss.

Barnen tog sina brev och slog in dem finast de kunde.
Emmie virade runt några blommor som Micke pysslat åt henne under dagen och som hon gått runt med under hela em/kvällen.
Sen la dom fram breven på fönsterbrädan så att tomten kanske kunde hämta dom inatt?
Under precis hela kvällen med jämna mellanrum undrade Emmie saker om tomten.
Skulle han verkligen komma? - Det får vi hoppas.
Har tomten nyckel hem till oss? - Nee, men tomten kan nog trolla?
Har han skor på sig när han kommer in och tar han av sig dom då? -Klart tomten har skor, men han har nog inte tid att ta av sig skorna.
Varför kommer han på natten , vi sover ju? - tomten är kanske lite blyg och han gillar att jobba ostört och ifred såhär innan jul.
Okej mamma, skrev du nu att jag älskar tomten? - Jaadå.
Och kramar? - Jaa.
Och puss puss? - Självklart, jag skrev allt du sa.
Bra!
Sen somnade hon =)

Ungar är väl för härliga!!!!



Inga kommentarer: