lördag 24 november 2012

Milis kalaj!


Jovisst, när jag ska baka, har jag oftast en bild i huvudet långt innan och att göra tårtan som jag hade tänkt, var visst inte lika enkelt som jag hade trott. Att bygga ihop tårtan tog tid och att spackla den fint var inte alls så lätt. Shit! Bottnar i olika färger och fyllningar med olika smaker och sen blir tårtan en riktig besvikelse! Det var den mest torra och smaklösa tårta jag nånsin åstadkommit. Jag skulle ha fuktat och haft 'starkare' smaker. SUCK! Men nu vet jag det till nästa gång (med en smula skam i kroppen faktiskt!) Emmie som älskar alla mina tårtor tröck i sig en stor bit med glatta livet, tack lilla hjärtat! *ler* men Mio, som vet att vi INTE använder ordet äckligt, tittade på mig lite skamset men var ändå tvungen att säga det ; nee mamma det här var äckligt. Höm höm. Äckligt skulle jag nog inte sagt, men torrt och tråkigt!



En miniatyrtårta speciellt till Emilia-love

Jag tror att smakkombinationerna blitt bättre, eller ÄR bra, men dom kom inte fram då jag helt enkelt hade för tjocka bottnar och för smalt med fyllning. När man gör en regnbågstårta, eller en tårta med färgglada bottnar, vill man inte ösa på med fyllning för det ser rent ut sagt som bajj när man sedan skär i tårtan.


Födelsedagsbarnet





Allt tog sån tid imorse så vi kom inte iväg i tid till tälje,
men vi kom i tid ändå, på pricken.
Vi hann tom ge morfar en stor kram, eller flera kramar och en saftig chokladtårta.
Älskade pappa, han blev så glad.
Det gör så ont i hjärtat att vi inte har möjlighet att ses mer ofta.

Kalaset var mkt trevligt, barnen hade kul, Joni & Loijsan hade fixat så fint.
Emilia fick många fina paket och jag njöt av att vara bland fina hjärtan.
Tack för en mysig dag söta!

Typ 5tim körande tar på krafterna, så jag säger GOD NATT

Inga kommentarer: