fredag 16 november 2012

Ledig fredag

Med julen som inspiration! Och såklart mina Gräddelinare som jag 'snott' utstickarna utav och idén om julstjärnan=) Blir fin på en tårta eller typ en pepparkaks-cheezecake? Och kanske några söta cupcakes med mindre dekor vid sidan av?




Vi har haft en superfin dag idag.
Mio är mkt kryare, ingen feber, mkt mindre hosta,
dock knas i magen, men det är ju inte så konstigt, han har ätit dåligt under flera dagar nu.

Idag på fm var vi förbi Sannakroa och hjärtisarna där.
Barne var såsåsåså glada och ville knappt följa med mig hem.

Sen blidde det mat och vila hemma.
Sen det nästan roligaste på veckan,
handling inför fredagsmys och helgen.
Då är det liksom tillåtet att plocka på sig en hel del skoj=)
Emmie valde pyssel, typ nå scrapbooking för barn. (hon älskar sånt!)
Mio valde ett svärd som låter och lyser.
Jag valde såklart bakpyssel åt mig *ler* och så köpte vi såklart lite gott till kvällen.
Bla gjorde vi en pizza, GOTT!
Skinka på halva, tonfisk o ananas på ena halvan. Mumma!

Hur som haver,
eftersom vi mötte upp Micke på affären efter att han jobbat,
så åkte vi ju skilda bilar.
Iaf, på hemvägen sitter Emmie i bilen och säger med sån len och varm röst ;
Duu mamma, pappa är bra, han tar hand om oss och köper så fint till oss och vi måste kärleka honom jätte mycket,
vi ska alla krama pappa när vi kommer hem okej?
-okej, klart vi ska krama på pappa xtra mycket idag.
Men du, vem har sagt till dig att det heter kärleka?
- Du mamma, du brukar säga så, att det är kärlek. Jag gillar kärlek.


Trevlig helg alla rara!
Jag ska jobba resten av helgen, alltid en smula surt, men det är okej!

Inga kommentarer: