tisdag 6 november 2012

Vad ska vi säga om idag?

Emmie övar på marsipanblommor med mig medans lillebror vilar i 15 min ;)

Fint rosa marsipan, som däremot smakar ljuuuvligt av jordgubbar ;)

Kanske börjar jag lära mig det här med tårtbottnar lite smått, men än är dom långt ifrån perfekta!
Idag har vi varit till Bvc och Emmie har fått göra hörselkontroll,
eftersom vi inte gjorde någon på 4års kontrollen, då proppen i örat skulle op bort iaf.
Hur som haver, gick det inge vidare idag.
Enl Emmie själv, hörde hon INGENTING!
Hemma är det ingen fel på hörseln tycker jag,
så jag tänkte att hon kanske bara inte förstod eller ville medverka?
Men jag frågade hemma sen vad hon hörde i de där lurarna?
Ingenting hörde jag mamma.
Så nää, hon hörde nog inget då,
trots att sköterskan höjde till högsta.
Om en månad ska vi tillbaka.
Kan vara så att örat inte läkt än?
Men om inte lilla Emsan hör något nästa gång heller,
remitteras vi till audiologen.

Och våran Mio-plupp fick tid till barnläkaren pga allergin som han utvecklat.
Han måste få tabletter ifall det händer igen.

Idag ska jag på utvecklingssamtal på dagis, vid 18.
Alltid lika spännande! =)
Iiiik! hehe

Inga kommentarer: