tisdag 13 november 2012

Vab

Inatt har Mio haft skyhög feber och feberyra.
Han är fortf varm, men sitter hyfsat pigg här ändå och tjatar om nåt spel som låter som ljudskåp / kylskåp/ljusskåp?
Jag har förklarat minst 40ggr nu att jag inte vet vad det är och därför inte kan hitta spelet,
men det hindrar ju inte min lilla envisa gosse att fortsätta tjata ;)

Idag blir det en hemmadag, naturligtvis.
Micke vabade halva måndag + tisdag,
nu är jag hemma med plupp ons + tors och på fredag är vi lediga eftersom jag ska jobba helg.
Sås, idag tänkte jag att vi ska bara umgås, pyssla, baka, vila,
lyssna på Mio o vad HAN vill göra,
inte så ofta man faktiskt får tillfälle till det.

Igår var det en sån där tjoptjoptjop-dag på jobbet,
vilket det ifs oftast är, mer eller mindre.
Och jag lämnar det hela där!

Mot kvällen smög tröttheten på och mitt inre humör började svaja en smula.
Hemlängtan blev så stor.
Fasiken om jag hade några av mina hjärtan här närmare.
Jag saknar dom i min vardag så hjärtat värker, när jag liksom hinner känna efter...

Aa nä, nu ska jag inte börja tänka igen för då blir jag bara lissen.
Nu kör jag mitt och det brukar funka bra.
Nästa vecka, på lördag, då får jag träffa mina fina där hemma igen,
för då vankar det kalas för lilla Mililoppan =)

Inga kommentarer: