söndag 2 december 2012

1a advent

Första advent och allt under kontroll, tänkte jag.
Förutom den HEMSKA huvudvärken som gnott i skallen i dagar nu, till o från!

Innan jag skulle fara o jobba bakade jag adventsfika till mina fina kollegor.
Det verkar alltid vara så himla uppskattat och eftersom jag älskar att baka så bjuder jag mer än gärna på en o annan sötsak lite då o då.
Idag blidde det kladdkakemuffins med Dumlefluff o hallon. Energi! =)
Hur som haver, so far so good,
men innan jag skulle fara till jobbet small det till och denna Duracell var inte alls lika på alerten som vanligt.
Huvudet och bihålorna började dundra rejält och på väg till jobbet började det ila i näsan och kroppen värkte.
Satana oxå!
Bara o bita ihop o hoppas att det var falsk alarm,
men nää, det var det inte.
Ett tag kändes det mkt bättre, men kvart i sju flexade jag ut då mina fina arb.kompisar skickade hem mig.
Väl hemma PANG så vart jag rejält mosig,
e väl så när man slappnar av?
Jag har tagit alvedon och justjust nu gör huvudet inte lika ont,
men imorgon blir det väl till o ringa vc och få meduciner för att få ut skiten ur bihålorna?
Fasiken vad ONT det kan göra!

Iallafall, 
när man är envis som jag är och har en smuuula svårt att erkänna att jag faktiskt inte är fit for fight,
så är jag glad att vissa arbetskamrater är envisare och säger till på skarpen =
hem o vila!!!!
Så tack söta!

Fast nu är det ju som så, att hade jag vart såhär kass, hade jag inte åkt till jobbet o riskerat att smitta ner de stackarna som redan är sjuka.
men när man börjar känna sig  risig bara en kort stund innan ett kvällspass och VET att det redan är så många som är sjuka, hur fasiken gör man då?
Joo, hoppas på att skiten inte bryter ut!
Men nu gjorde det visst det, och nu sitter jag här,, och tänker bli frisk SNABBT!

Vab förra veckan, Micke sjuk och nu jag sjuk, heja för lönen till julen, inte kul,
men verkligen inget att göra åt!

Hoppas alla raringar har haft en fin advent.
Nu ska denna snoriga sture SOVA!

Inga kommentarer: