torsdag 20 december 2012

Underbart kaos






Vi har bakat pepparkakor, biskvier, varit ute o åkt pulka och dagen avslutades med storhandling av julmat o typ sista klapparna medans farfar passade barnen.
Lilla Emmie är i en ålder då hennes lilla kropp rymmer hundrafemtielva olika känslor,
ojojoj, inte lätt att vara liten.
Och inte alltför lätt att behaga henne just nu!
Men mitt i alla som tur är kortvariga utbrott,
märker jag hur mkt närhet och kärlek den lilla tösan behöver.
Ofta måste jag påminna henne om att nu tar vi det lilla lugna och att det ÄR okej att vara ledsen och arg, men klart att magen och hjärtat mår så mkt bättre av när man är glad och nöjd.
Åter igen skulle jag vilja ha en sån där handbok som talade om HUR jag ska göra och agera i vissa situationer,
men jag följer mitt hjärta och jag hoppas att det blir rätt?
Fastän det varit många tårar från min fina flicka idag,
så har det även varit mkt skratt mellan varven och vi har haft en fin ledig dag tillsammans.

3 dagar kvar till julafton, hohohoooo finns det nå snälla barn här?
Jadå, 2st små med hjärtan av guld har vi här!

Underbart kaos!


Inga kommentarer: