lördag 22 december 2012

Lööda




Jobbet gick bra idag.
Det är bra tungt där nu, men det går bra tycker jag.
Efter jobbet skulle jag på stan o köpa en present till Micke,
affärn var stängd heja heja vad less jag vart.
Men nåt positivt,
min tunika till julafton kom, dock var den för stor,
jag har fortf en förmåga att köpa lite stora kläder,
men det får funka ändå!

Micke är med sina grabbar och jag o kottarna har myst.
De somnade på soffan på varsin sida av mig, nöjda o glada.
Inatt väckte Emmie mig, ohheeeej mamma är du hemma???
(jag jobbade ju kväll igår)
Kom kom vi går upp jag har en present till dig!
Jag viskade, nej det är natten, kom o lägg dig brevid mig här.
I mörkret såg jag hennes stora frågande ögon o rufsigt hår,
va, va mamma, va säger du, jag hör inte.
Mitt i det sömniga höll mitt hjärta på att gå sönder,
hon såg så stackars ut.
Nog att jag viskade på natten,
men hon har fått dålig hörsel lilla sötnosan. På riktigt!
Vi får prata jättetydligt och högt med henne och jag oroar mig inte längre så lätt,
men känner mig en smula orolig nu :(
Men den 2a ska hon ju på hörselkontroll, får se vad de säger.

Hur som haver, nu blir jag ledig 4 hela dagar wihooooo så gött!
Julmaten är handlad, lite smått som saknas o ska fixas imon.
Sen lite julstäd o julbak på det så är jag nöjd!
På kvällen ska skinkan lagas till och Bingo lotto spelas, jag tänkte vinna en BIL! Minst!!!!!!


P.s. Vid matbordet berättade Emmie idag att de slagit in julklappar till mig.
Vaaaa till mig frågade jag?
I samma stund som micke säger Schhhh tyst nu Emmie,
så fortsätter hon, det är till bakning mamma!!!!
Hahahhaha lilla skvallerbyttan =)

2 kommentarer:

Tessan sa...

Haha så gör Cornelia med, vågar knappt ha med henne när jag slår in paket :)

Stackarn, jobbigt att inte höra så bra :( förstår din känsla :( jag e så blödig så jag blir ledsen för er skull (eller hur mAn säger :P ) hoppas det går bra på undersökningen!

Önskar dig och din fina familj en riktigt god jul <3 kraaam

sina sa...

GOD JUL SÖTA NI!
Och massa massa kärlek!!!!!