tisdag 4 december 2012

Sjukstugan förtsätter

Hemmakokt halloncurd

Pannkakor till crepes
Idag kan jag andas någelunda genom näsan iaf, alltid nåt!
Men huvudet värker förbannat mkt fort.

Hur som haver,
Micke jobbar, barnen har varit på dagis och jag har försökt kurera mig allt vad jag kan.
jag är INTE van att vara själv, utan att behöva passa upp på nån,
så jag har känt mig nästan handfallen.
Jag har tassat runt här och gjort saker i min takt.
Kokat lite halloncurd, vilat, kikat lite på datan, vilat, förberett dagens middag, vilat, hängt tvätt o plockat och vilat lite till.
Nu längtar jag så fruktansvärt efter mina små vildungar så det inte är klokt!
Det är tyst o tomt utan dom!!!!!
Men de har det fint på dagis, jag orkar ju inte o busa så värst mkt just nu.
Jag hoppas att de har fått vara ute o busa i snön en stund?
För snö, det har vi fått idag!
Inga mängder, men det snöar smått iaf!

Pratade med jobbet förut och planen är att vara frisk till på fredag.
Hastar jag mig igen så lär jag bli lika dålig lika fort igen.
(säger Micke iaf hahaha)
Men det här med att bara vara, det är inte rikigt min melodi.
Hur som hur som,
är jag frisk till fredag ska jag såklart JOPPA,
o så ska jag evt gästspela lite hos Gräddelinarna på lördag.
Jag ska baka tårtor åt fam Rosbo/Bergqvist.
Och på söndag hoppas jag på en dejt med mina stockholmskor ! Lovli!

Inga kommentarer: