torsdag 21 juni 2012

Snart helg





Arbetsdagarna har gått tjoptjoptjop.
Jag trivs väldigt bra med mina arbetskamrater, huuur rara som helst.
Och bra patienter har vi.
Dock har jag ännu inte ens fått skriva på om min anställning under sommaren och de nya lönebeskeden lyser med sin frånvaro.
Ruggigt besviken är jag och det känns förnedrande / kränkande att bli behandlad som luft.
Jag förstår att de kanske har mkt såhär sommartid,
men en smula mer rädd om sin arbetskraft kan man väl ändå vara?
HUR kul är det att jobba när man inte ens vet vad man tjänar i timmen lixom?
Skulle DE själv görat??? Dont think so.

Hur som haver,
långa dagisdagar och barnen trivs tack gode gud för det.
Det har gått bra för lilla pappa att lämna barnen.
Imorse gjorde jag kottarna så gott som klara innan jag åkte iväg och barnen vinkade mig glatt hejdåååå älskar dig mammaaaaa.
Och det kändes sååå gott och hämta 2 glada busungar från dagis.
hela dagen hade de varit ute.
Tom ätit lunch ute. Underbart med sommarvärmen!

Imorgon är Micke och barnen lediga såklart dådå,
men jag jobbar, till 16.00.
Efter det blir det midsommarfirande hos Mange, martina och lilla Inesdockan.
Vi blir ganska många.
Ska bli mysigt och lagom sådär efter en arbetsvecka ;)
Nu ska jag bara andas en stund, sen måste jag sova så jag är pigg och glad imorgon.
Trevlig midsommar på alla söta!

Förresten så firar jag & Micke 5års förlovning imorgon!!!! =)

3 kommentarer:

Laila sa...

Glad midsommar på er!
Har det redan gått fem år....Känns som det var bara ett par år sedan. Men tiden går så fort att man inte hinner med.
Saknar er massor.
Love

Therese sa...

Glad midsommar! Och grattis till dig och Micke på er dag <3

sina sa...

Lovelovelove flickor <3