fredag 15 juni 2012

Lilla Emmie

Älskade lilla fislisa

Plockade blommor till pappa och tappade alla småsmå blommor, ajaj nästan så tårarna kom..

Jahaa som jag säkert nämnt tidigare är det hundrafemtielva olika känslor i denna lilla kropp just nu.
Från skratt kan det vända till gråt precis lika fort som jag vänder på handflatan.
Från ingenting till arg, från tusen frågor till jag kan själv.
Ja ni vet.
Vi försöker att vara 'hårda' men rättvisa, och överösa med massa kärlek och kramar.
Trots 'jag vill vara ifred', 
märks det så himla tydligt hur mkt närhet våran lilla tösa behöver nu.
Och inte bara kramar och pussar utan att vi talar om för henne hur mkt vi älskar henne och hur duktig hon är.
Ofta blir det mkt tjat och att man får höja rösten,
för denna period är inte lätt!
Lillebror åker på måååånga tjuvnyp om dagen, 
ofta obefogat och ibland för att han kan vara en riktig lite retsticka mot sin syster.
Ett antal ggr tar jag 10 djupa andetag,
och sen fortsätter jag på mitt sätt.
Jag är en sån som gärna ska förklara allt och det kan bli liiite tjatigt efter ett tag. *ler*
Men jag hoppas att det funkar? ;)

Imorgon ska jag & Emmie ha lite mor&dottertid för vi ska på tjejkalas.
Under tiden får Mio o pappsen hitta på nå skojs.
På söndag kommer allas våran bästa Loijsan och Mili hit, ojojjj så mysigt vi ska ha´t!
Timmarna mellan allt annat hoppas vi på att hinna träffa andra hjärtan.
Det här kommer bli en fin helg!
Men nu säger denna tanten GODNATT!

Inga kommentarer: