tisdag 5 juni 2012

4års kontroll

Jag då var jag & Emmie iväg på hennes 4års-koll då.
Krullfia totalvägrade att prata och ville knappt kolla på vad bcv-sköterskan hade att visa henne.
Men hon ritade det hon blev ombedd att göra,
pekade utan problem på syntest,
vägrade att gå balansgång och vägrade att visa färger och att räkna.
Hörseltest får vi ta till hösten då hon ändå inte hör så värst bra på vänster öra pga proppen som ska tas bort när hon opereras.
15,5kg och 101cm lång. (för mej att de mätte henne till 102cm på Linde?)

Hur som,
när det var dax att gå och sköterskan gick ur rummet började Emmie prata som vanligt och då stod minsann sköterskan och tjuvlyssnade och sa sen att ja hennes tal är det ju inge fel på.
Lilla Emmie, så envis och med sån fruktansvärd stak vilja.
Jajja, hon blev godkänd iaf och det visste jag ju redan innan att hon skulle bli ;)

Jajust ja,
och jag själv ställde mig på vågen!
Jag har ju försökt att undvika socker på vardagarna, inget överdrivet men inget moffande längre.
Inte så värst på helgerna heller för den delen.
Hur som, vågen visade -3kg på 5v. Helt okej tycker jag!

Inga kommentarer: