torsdag 6 oktober 2011

Sammalika;)

På fm slängde vi ihop lite moccarutor barnen o jag,
för fina Monica o lilla Semlan kom på besök.
Jättetrevligt och träffas och det kändes som om vi hade pratat igår,
även fast det gått en evighet sen sist..

Nu står det en soklaadkaka i ugnen igen,
blir sammalika som i helgen, den tjejerna uppskattade som mest ;
med mörk smält choklad och med vit choklad/grädde & mascarpone överst.
Jag förberer nedre lagret lr rättare sagt botten idag så slipper jag tänka på det imorgon.
Jag ska bara mysa med kottarna på fm och sen sviker jag familjen & fredagsmyset och jobbar kvällen.
På lördag fm får jag fixa resten av tårtan och denna gången ska jag göra rätt!
Cremen ska visst stå och bli fast i minst 3timmar.
Jaja, nog om bak,
jag tom drömde om bakande häromnatten och vaknade med världens magknip.

Annars har vi varit ute i ruggvädret idag, men 'lite' blåst och regndroppar stör inte barnen,
dom leker så lyckligt ändå;)
Nu ska jag hoppa in i duschen och slappan en liten stund innan det är dax o nanna kudden.

Jaa o joo, älskade Joni ringde mig idag och jag vart så glad över o höra hans röst.
Det behövde jag!
Om 2v fyller Colle år och då åker vi mot 08 och jag ska kramakramakrama mina söta och aldrig släppa taget=)

Inga kommentarer: