onsdag 5 oktober 2011

Att vara mamma

Dom är mer vilda än tama och de har energi, vilja och personlighet så det räcker och blir över.
Båda två är i nån slags fas som jag inte finner ord för.
Mio kan bli vansinnig om han inte får som han vill och för lilla Emmie är mkt NEJ just nu och hon kan ju precis allt själv.
Lillsnorpan kan bli fruktansvärt arg och då berättar hon klart och tydligt att nu är jag arg på dig.
Men som tur är går det över precis lika fort och hon blir full i skratt åt sig själv.
Emmie & Mio är i nån period då dom är på varann KONSTANT.
Puttas, nyps, slåss, Emmie säger dummadig och lilla Mio fortsätter direkt ; dummamej!
Men mitt i katt o råtta leken så är dom väldigt kramiga, ser efter varann och skyddar varandra till hundra.
De är så fulla av liv och har alltid nära till skratt.
Kramar och pussar mycket och visar klart och tydligt hur mycket de uppskattar allt mysigt man fixar och allt det enkla roliga vi gör, som att lattja ute mycket, baka ofta, pyssla med saker hemma.
Och jag VET att mitt sätt att vara, påverkar barnen enormt.
Är jag lugn och harmonisk, blir barnen såklart mycket 'lättare' och gladare.
Det är verkligen ingen enkel uppgift att vara mamma,
men man kan inte göra mer än sitt bästa. Eller hur?
Hela livet kretsar runt dessa små liv och det är precis så jag vill ha det.
Barnen är mitt liv mitt allt.

6 kommentarer:

annika sa...

Känner igen mig i det du skriver.Det är ungefär som här hemma, ena stunden är det nyp,puttningar med mera.Sen är det pussar/kramar och gos...men det är ju det som kallas syskonkärlek:D Nej det är ingen lek att vara mamma inte, men som du säger: det är det bästa man har i livet!!Utan barnen vore man ingenting!!! Massa kramar och kärlek till er fina!!

Laila sa...

Glöm bara inte bort dig själv och vårda kärleken till Micke. Man måste också ta hand om så att kärleken inte försvinner. Visst är man mamma till 110% men någonstans finns det en guldSina som måste få komma fram ibland. (Inte lätt alltid) men ett tips är att för några timmar kanske ordna barnvakt och bara gå ut och äta på restaurang med sin kärlek.
Puss

sina sa...

Tack hjärtat <3
Och ja, vi ska faktiskt ta tag i den saken, göra nåt litet, bara vi två.
har vi ju inte gjort på 3,5år nu då *ler*. Saknar dig!

Linda & Nova sa...

Älskade små liv. Visst älskar vi våra fina men det är inte alltid så lätt att vara mamma. Du gör ett bra jobb, det vet jag. Glöm inte att skämma bort dig själv ibland. Det är du värd! Kram

Linda & Nova sa...

Älskade små liv. Visst älskar vi våra fina men det är inte alltid så lätt att vara mamma. Du gör ett bra jobb, det vet jag. Glöm inte att skämma bort dig själv ibland. Det är du värd! Kram

sina sa...

Så sant Linda!
Att tycka att det är ett virrvarr många ggr betyder ju inte att man älskar mindre <3
Kram på dig söta du!