måndag 10 oktober 2011

Kalas igår, vardag idag






Igår var vi på Ebbes 4års kalajs och hade det så gott!
Tack älskade söta för en mysig em!!!

Idag har jag varit till läkarn dådååå.
Blidde massa prover tagna,
dr trodde starkt på blodbrist (som jag hade förra året) men jag vete tusan?
Sen sätter härvan med cellprovtagning igång igen, suck!
Och så remitterade hon mig till Kirurgen hos Läkargruppen så de får titta på min vackra mage.
Fyfasiken vad jag svettas när det är dax o dra upp tröjan o blotta den,
då vill jag bara förvinna under jorden!
Hur som, jag har starka magmuskler sa hon, men som sagt, de har ju inte växt igen sen Mio.
Och att jag fått bråck, vilket gör att det bullar ut när jag lutar mig bak, hostar, nyser osv OCH ömmar!
Summan av kardemumman ; kirurgen får avgöra om och när det blir operation?
Om det blir så, opereras det in nå slags nät som håller tillbaka bråcket och så sys magmusklerna tillbaka.
Låter det skönt? Inte speciellt. jag blir yrslig av bara tanken.
Men har jag klarat av ett kejsarsnitt blir väl detta lätt som en plätt????
Jaja, om några dagar ringer doktorn igen då och berättar vad som kommer att hända härnäst?!

Avd 82 ringde och ville att jag skulle jobba helgen,
vilket jag inte kan då vi åker till Sthlm.
(Det är Colles 3års kalas och så ska Miklos köpa en bil så vi slipper bråka om den vi har, hehe.)
Typiskt att det ska krocka, för jag VILL och jag behöver jobba.
Denna veckan är det tomt på pass,
men säkert hör de av sig inom kort igen.
Många som är sjuka nu.

Imorse var det kallt!
dax o dra fram varma kläder till barnen!
jag svor åt mig själv för att jag är så snabb o ge bort allt vi har,
men lyckades rota fram braiga ytterkläder åt barnen iaf!
Men nu måste jag snabbt hitta nya ytterkläder att köpa till barnen och jag tror bestämt att jag redan vet vad det får bli!
Måste bara få regeringens godkännande först, hehe.

Inga kommentarer: