måndag 31 oktober 2011

Det här med vardagen...

Bara lite nytt till hemmet...
Idag har vi haft en ledig dag då dagis varit stängt.
En dag då allt gått tjoptjoptjop,
det känns som att jag typ aldrig hinner med med allt jag borde.
Då och då får jag verkligen sätta mig ner med mina små och släppa alla måsten.
Bara vara med mina små fina och låta dom berätta och visa alla hundra saker som de gör samtidigt;)
ibland är det lätt att man glömmer bort att man faktiskt inte behöver pyssla med nåt precis helatiden!
Idag är också en sån dag då jag känt mig ruggigt stressad över att jag inte har nåt fast jobb.
Jobb finns det, men det är tröttsamt med allt hattande mellan olika avdelningar och att aldrig veta längre än en vecka framöver.
Vi hade systrarna Bjerkenstam på en liten fika och de hjälpte mig med HUR jag ska forma mitt cv till det bättre.
Nu jäklaranamma måste jag hitta nåt fast,
men det är inte lätt då det knappt finns några fasta tjänster att söka!
Kortare vikariat, timmar, ja, det är det samma som jag pysslar med nu.
Och det är väl så jag måste fortsätta för att ha en chans till nåt varaktigt,
men det är inge vidare skoj.
Sånt hade väl gått an förr, men när man har familj suger det!
Sås, nu har jag fått spy ur mig en smula, känns lite bättre!;)

Sen skulle jag vilja sätta igång och måla typ hela hemmet.
Som jag skrev igår, jag ska måla hela världen lilla mamma.

Inga kommentarer: