onsdag 5 oktober 2011

Inte mkt som klaffar


Nee, jag får inte mkt o klaffa denna veckan!
Blev inringd från jobbet, men då jag inte har bil hade det tagit en bra stund för mig att först gå till dagis och sen till jobbet (rätt långt), vilket jag naturligtvis hade gjort bums,
men de hann få in nån annan.
Jag kunde vakat ikväll men tiderna klaffade inte.
Godeguuud, kan jag inte få ett fast schema!
Börjar ta på nerverna att aldrig veta längre än vad näsan räcker!
Ge mig fast schema o fasta rutiner!

Igår när vi kom hem på em var Emmie väldigt väldigt trött.
Dusch och mat i magen.
Jag vände ryggen till i 3minuter för att klippa Mios klor och då hade Emmie somnat i soffan helt nakenfis.
Då var klockan bara 17.30 !!!!
Men hon sov, ända till 5.30. Helt otroligt!
Måste ha varit helt utmattad älskade lillsnorpan.
Micke var inte hemma så jag o Mio fick nästan ett par timmar alldeles för oss själva innan det var läggdax för honom och ojojoj vad han njöt av att få sitta ensam med mig i lugn o ro och leka med bilar och hans nya garage.
När jag sa att om en stund är det sovadax servade han mig snabbt med lite fika från deras lilla kök.
Och när det var dax för sängen vid 19.00 tog han sin nya fina traktor och traskade till sängen hur snällt som helst och somnade utan ett pip, hårt kramandes med den hårda gosiga trakton;)
Underbara lilla gosse.
Igår kändes det verkligen som att alla somnade hur nöjda som helst.
Fast för mig tog det väl 1tim o somna för jag hostar hostar o hostar.
Hur som, vi hade en helt vanlig men väldigt bra dag igår.

Imorn ska vi evt lattja med Monica & lilla Selma,
inte setts på evigheter!
På fredag missar jag fredagsmyset som jag så älskar,
för då ska jag jobba kväller.
Lördag kommer Jessica&Alice, Karin&Greta och Helena, Liv&Linn hit på fika och på söndag blir det kalas för finaste Ebbe-bus.

1 kommentar:

Laila sa...

Visst är de roliga de små. Sova med en hård traktor...lille plutt!
Mathias ( när han var i Mios ålder)fick en pulka som han släppade runt i hela lägenheten. Han skulle även han sova med den. Somnade en kväll under soffbordet med sin älskade pulka... Så det är en fas man tydligen måste gå igenom.
kram