tisdag 20 oktober 2009

sen lillebror kom till världen...


Många ggr undrar jag vad som försigår i min lilla pippi-lottas huvud sen lillebror kom till världen?
Vad tänker hon på o vad känner hon?
Jag erkänner att dom första dagarna var tuffa,
Emmie grät stora tårar så fort lillebror grät,
hon sov oroligt o man märkte hur känslorna bubblade inom henne...
Efter 2-3 dagar släppte det,
sen vart det massa pussar o kramar,
vissa hårdare än dom andra, hehe..

Nu har Emmie börjat på dagis igen,
vilket jag tycker är jättenyttigt för våran tös!
Ja eller för alla barn tycker jag.
Hon får träffa kompisar o hitta på massa bus o lära sig nya saker.
Både igår o idag fällde hon inte en tår som hon alltid gjort förut.
Hon ville inte ens vinka till mamsen, jag var lite som luft..
Jag hade kunnat ge ALLT för att få veta VAD min älskade lilla flicka tänkte på just då??
Jag önskar bara av hela mitt hjärta att hon vet, att jag älskar henne preciiiiiis lika mkt nu, som för 3v sen...
Hon är ju den finaste lilla flickan som jag har !

Tack till Christina för den här underbart söta, mjuka o varma pippi-tröjan som hon stickat till Emsi-Lou!
Gillar den jättemycket!!!!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Ja, det förstår man att det är en väldigt stor omställning att få ett syskon. Nästan så man kommer ihåg själv hur det var. Men ingen risk att hon glömmer hur mycket du älskar henne!

loijsan sa...

Hon vet!! =)
Skulle hon av någon anledning glömma för en sekund, så finns ni båda där för att påminna henne <3