torsdag 15 oktober 2009

Bvc-besök!


Emmie dansar & sjunger med till MIO MIN MIO =)


Jag tyckte att Bvc-besöket var mkt intressant o ta sig till idag,
för jag ville gärna väga helst min minsta plutt, för jag känner att min mjölk räcker inte till?
Jag har kompletterat med NAN då jag känt att Mio inte blir mätt.
Och när vi kommer till bvc, berättar jag för våran bm/sköterska att Mio har hemskt ont i magen på kvällarna OCH att min mjölk gör inte honom nöjd dygnet runt,
utan att jag fått komplettera med ersättning då jag känt att han inte blir mätt,
vilket kanske är 1 gång på fm och 1 gång på kvällen.
Hon tittar på mig, skakar på huvet, ser bekymrad ut o säger nejnejnej har du gjort det?
Jaa sa jag, jag kan inte se mitt barn gråta sig blå av magont o hunger, klart att jag ger honom tillägg när jag märker att det hjälper!
Hon är snabb ; jahh, vi får väl se vad vågen visar ??
Klär av min lilla skrutt, för en vecka sen hade han ökat till 3320g.
Nu stannade vågen på 3235g !!!
Jag är en lugn människa men jag kände nästan hur ilskan växte i maggropen.
Och jag kände mig ledsen (alla dessa hormooooner!)
men det e INTE kul o bli 'avsnoppad' så där (avsnoppad, avsnappad? va säger man? haha)
Enda jag fick fram var ;
jaaa, jag fortsätter o litar på MIN magkänsla som mamma o matar honom efter det !!!
Hehe, öhm ja det gör du rätt i fick jag till svar.
Sen fick hon det till att Mio skulle vuxit hela 3cm på 2v?
Jag tycker att det låter lite otroligt, men vad gör det, det får gärna vara så *ler*,
så länge lilla grodan växer !!!!

Storasyster hade vuxit fint iaf=)
Vi var där senast i Maj och sen dess har hon gått upp 1kg och vuxit hela 7cm!
Duktig tjej!!!

Vi kom hem vid 16.
Jag ammade, o så fick minstingfisen 50ml NAN.
Bad, bajs o magmassage. Sen dess har han sovit sooooooom en PRINS!
Inge gråt överhuvudtaget!
Jag har tom hunnit natta Emmie i lugn o ro vilket både hon & jag tyckte var himla mys!

Nu börjar Mio gny lite... Ska ta o pussa på honom nu o ge massa massa sääärlek!
Godeguuud vad jag äslakr mina barn!!!!

4 kommentarer:

Carro sa...

Hahaha fiiina sessan! AAAOOOAA:) Gosan!
Hmm ja där fick hon så hon teg!! en mamma vet vad ens barn behöver så det gör du helt rätt i gumman!skönt att han sov så lungt så du fick natta sessan i lugn och ro! Mys!

Saknar er!!

puss

loijsan sa...

e du säker på att hon sjunger på den låten?;)

sina sa...

njahh, sjunger gör hon iaf ;)
mjuk o ljuv stämma va ? hehe

Laila (Bagge thiii hi) sa...

Sötungen!
Med några år träning så är det Idol som gäller:). Hon har dansen och melodin...lite bättre uttal så....
Kram