söndag 18 oktober 2009

Fullt ös medvetslös

Idag har vi haft besök av finaste Allmyr & Blomqvist´s ;)
Mysigt mysigt!
Trots att Mio hade sina magknipstimmar just då o grät hysteriskt för det mesta.
Lilla lilla älskade grodan om jag ändå kunde ta bort det onda på nå vis=(
Och Emmie har haft hemska diarre´r hela dagen vilket har resulterat i en skinflådd rumpa.
Lillfisen SKRIKER rakt ut när jag ska tvätta henne o hon går helt brebent=(
Gör ont i hela mitt hjärta o jag önskar att jag kunde dela på mig till båda mina små,
men jag har bara 2 armar o 2ben !
Igår spenderade vi ju våran kväll på akuten oxå.
På em när jag bytte blöja på sessan såg jag att hennes kiss var rosa, blodblandat.
Jag ringer till sjukvårdsupplysningen o de sa åt oss att åka in direkt eftersom hon är så liten.
På akuten blev vi väl omhändertagna o Emmie var så himla duktig!
Inte ett pip när de stacka henne lr tog massa andra prover.
Hur som var det svårt att avgöra om det var ren UVI hon hade,
eller nån annan inf eller om hon kissade blodblandat pga hennes gamla förkylning,
så vi blev hemskickade med penicilin och så skickade de en odling på henne.
Doktorn ringer oss på tisdag.

Hur som, även fast allt kändes lite rörigt idag, så var det tokmysigt med besök.
Jenny är en tjej som alltid ger mej en dos med ny energi kan jag känna.
Jag beundrar verkligen henne och hennes sätt att vara o ta hand om sina 3 små hjärtan.
Mickes farbrors fru hade stickat åt barnen. Glad jag blev!
Mio fick en blå stickad mjuk o go tröja och Emmie fick en stickad Pippi-tröja ni vet,
fast ränderna går i rosa. Jättefina! Me lajk!

En trevlig sak,, nu har vi fin kakel till köket. Svart rektangulär Höganäs kalkel.
Nu ska det bara sättas upp jabadabadooooooooo!=)
Det ser jag VERKLIGEN fram emot!

En annan mkt trevlig sak.
Telen ringde för en stund sen, pappas nummer!
Jag svarar o hör pappas röst ; E det Sina?
O jag börjar ropa i luren då pappa tappade sin hörsel för ett par månader sen.
Men till min enorma glädje säger han medans jag ropar i luren ;
sina jag hör bra nu med andra örat!!!
Ooooh jag blev så glad, äntligen kunde jag prata med min pappa. Lovelovelove!
Även smaksinnet har han fått tillbaka, men inge luktsinne alls..
Han undrade mkt om våra små, har Mio lika mkt mörkt hår som emmie? hehe
Jaa sa jag nästan nästan, bara kortare,
och han kommer nog få våra tattarblå ögon
(som en söt tjej från en annandel av Sverige kallade våra ögon för en gång i tiden hehe=)

Nu sover Emmie & Mio med.
Jag ska ta mej nåt o äta o duscha min mammamage mm.
Sen lär jag däcka, snosandes på min minsta prins.
Kanske ska ta o försöka ge stora prinsen lite uppmärksamhet innan oxå=) Puss hej!

Inga kommentarer: