lördag 10 oktober 2009

Kolik ???=(










Micke mår knast fortfarande.
Febern på väg tillbaka??? Boooooooo!
Emmie har varit tokigt rastlös idag & jag har haft blixtrande huvudvärk.
Mio har hängt vid mammas tutte precis hela dagen o hänger där än!
Lägger jag ifrån prinsen blir det gallskrik.
Han gråter så han blir illröd o skakar i hela sin pyttelilla kropp=(
Har jag fått en till med kolik?? Känns jättejobbigt om det är så,
för man känner sig totalt maktlös som mamma. Hjälplös!
Emmie hade svår kolik i 3månader o jag orkade fint o gnällde nog sällan,
men mitt hjärta gick sönder varje natt när det onda satte igång=(
Har ni nå bra tips är dom varmt välkomna!
Jag vet va man ska undvika äta, att man kan testa med olika droppar o så..
Hittills vet jag att spola vatten på lilla romppan hjälper, som det gjorde med Emmie,
men man kan inte stå o spola i timmar.
Att åka bil verkar vara uppskattat, men det kan jag inte heller göra i timmar...
MEN !!!! Nu hoppas jag av heeeeela mitt hjärta att detta bara var nå tillfälligt!
Kan ju va så? För igår var det nemas problemas på dagen. Han sov o sov.
Däremot har kvällarna varit jobbiga för honom sen start..
O jusst, bm var här igår, skrev jag det???
Mio har knappt ökat i vikt trots amning & NAN,
så nu måste jag ta nå puffar i snokken som ska öka mjölkflödet...
Sen fick jag ta bort Op.förbandet för det tålde jag inte..
Fick fullt med små blåsor inunder o det e ju inte så skoj..

Hur Som ;
Vi har iaf inte kommit iväg nånstans idag...
Missade tom lillkusse Ebbes kalas, vilket är jättesynd!
Men vi får träffas o firas nästa vecka! Emmie & Ebbe leker så fint ihop oxå =)
Våra smås kusiner Wille & Elsa tittade förbi idag iaf o då fick barnen leka av sig lite=)
Nu sover Emsan nöjd sen ett par tim tillbaka <3
Mio sussar så sött på min arm här o jag är ganska så trött nu,
så jag säger nattinatt! Nu blire söffan & tv här!

5 kommentarer:

Laila sa...

Hej gumman!
Jag håller tummarna att det inte kolik, för det är som sagt var inge roligt.
Mitt tips som hjälpte Lovisa under koliken var att hon vart tyst när hon fick ligga halvnaken på skötbordet och sparka "fritt". Jag har tillbringat många timmar inne i badrummet sittande på en stol och hon låg där och mådde "bra". Försökt att lägga henne någon annanstans ´men nä det ville hon inte.
Är det kolik så är det bara tyvärr att härda ut. Oh, om man ändå kunde finnas i Öret för att avlasta er ibland!

Therese sa...

Åh lilla prinsen, dumma dumma kolik! Vet hur det är tyvärr. Usch jobbig tid. Har inga bra tips, inget hjälpte Tilda. Eller jo bara akupunkturen som vi gjorde när hon var några veckor. Blev en lugn bebbe efter det =)
Men annars försökte vi med allt från bara bära runt till droppar!
Hoppas ni har haft en bra helg <3

annika sa...

Hoppas det går över snart eller att det inte är kolik alls=(stackars lilla prins<3<3..kramar

Martina sa...

de kommer lösa sig...de vet du.
De liksom blir lättare med andra barnet, för man vet att nästa allt är en fas..

duscha ihop. kanske bada, ni hade la badkar!
de fixar sig snart skall du se!
hang in there!
love M, Z, V

loijsan sa...

ooh lilla grodan e sååå söööt=)))
Längtar så tills ja får snosa på honom!!