söndag 25 oktober 2009

Our crib & en väldigt trött storasyster ;)



Jag filmade en liten svideosnutt istället för o lägga upp bilder,
som jag lovat flera söta vänner som inte varit här än att jag ska göra.
Som sagt så är det en hel del som ska göras ;
Målas o tapetseras, hallen är bara spacklad än så länge, därför ser det så mööörkt ut!
Lilla hallen (där skötbordet står) ska göras om helt. (Ser för jäkligt ut där nu!)
Kökskakeln ska bytas ut nu när som,
hyllor o tavlor ska spikas upp och Emmies rum ska göras om.
I framtiden kommer Emmie & Mio få stora sovrummet, som vi ska dela av med en fin vägg, med små fönster. 'ler*
Så som Lea & Ebbe har! Om händiga kussen fredrik vill hjälpa oss då=)
Mattor har vi inte handlat än så ja, det e en hel del som fattas,
men man kan inte få allt på en gång.
Men även om hemmet e lite halvdant än, så trivs jag så FRUKTANSVÄRT bra här!

Som ni ser på filmen så är det ganska tröttsamt att vara storasyster, hahahha.
Emmie mitt lilla hjärta väntade snällt på sin lunch o hann få i sig max 5 skedar o somnade så nöjd i sin matstol, IGEN.
Hon har blivit en väldigt busig tjej o skrattar ofta o högt,
hon är väldigt harmonisk o kan somna på de mest konstigaste ställena på sekunden.
Man märker knappt att hon är trött o på sekunden kan hon däcka.
Hon är inte lättväckt alls, MEN nåt som väcker henne bums är lillebrors gråt.
Mio behöver bara gny lite o på en bråkdels sekund sitter Emmie upp o gör sin förvånade min.
Ibland (om hon är mkt trött) då blir hon vääääldigt ledsen av brorsans gråt.
Jaa, inte lätt o va liten !

Nu ska jag njuta lite här med kaffe o bulle.
Barnen sover sin em-nap o Micke är med kusinen sin.
Jag är TRÖTT !!!

Imon kommer min söta lilla Pia med bebimagen o hennes underbara pojkar hit wiiiiiiiiiiiii!

3 kommentarer:

krokomliv sa...

Åh hjärtat....ni har ju super fint och´lillsessan så trött....saknar dig darling i massor!!!!!puss och kram <3 älskar dig

Anonym sa...

Jättefin lägenhet! Ser riktigt mysigt ut!!!! SötEmmie vid matbordet va dagens garv för mig. Tack!
/Camilla H

Carro sa...

Ni har sååå fint gumman!

Hahha guuud vilken trött liten sessa!!

saknar er