torsdag 9 juli 2009

Att vara graviido ;)




Vi skulle filma åt Carro (som lovat) när Emmie diggar t musiken i bilen,
men när kameran e framme så blir fröken väldigt svårflörtad med sina moves,
så d gick inte så bra dådå.. Lissen gumman!!



Idag har vi haft en hemmadag igen.
Enda utflykten var då vi åkte iväg för o köpa några böcker åt emsan.
Hon bara äääälskar det där med att sitta i famnen o bläddra o mysa.
Flera ggr om dagen kommer hon dragandes med sina tunga färgglada böcker o klättrar upp i famnen på mig;) Sötnöt!

Nu väntar jag på att mina favvopojkar Joni & Joona ska dyka upp här.
De ska till Norge på bilmässa eller ja ni vet o då kan de mellanlanda här så får vi kramas lite.
Tyvärr så somnade Emmie redan 18.oo.
Jag som tänkte att hon kan gott hålla sig vaken idag så hon får träffa bästa 'morbröderna',
men istället somnade hon toktidigt..

Imon är det fredag! Mickes sista arbetsdag wiiii.
Hoppas hoppas hoppas solen vill titta fram snart då!
Och imon ska vi leka med Annica& prinsen som vi saknat massor !!!
På nästan 2v har vi inte setts.
Ska bli skoj o se våra smås reaktion. Dom som e vana o leka var o varannan dag;)

Jag har längtat helatiden men nu längtar jag verkligen tills bebben tittar ut.
Får se vad det är för en därinne? *ler* Såååå nyfiken e jag!
Och nog att det är mysigt att vara gravid,
men jag saknar att vara lättare o smidigare, hehe.
Att kunna gå o andas normalt.
Att kunna springa efter Emmie o göra saker utan bli helt svettig o anfådd hahahha.
Jaa, ni förstår väl vad jag menar?
Dagarna går väldans bra o humöret är glatt,
men vissa kvällar har jag så mkt sammandragningar så jag kan inte sitta,
jag kan inte stå, det är bara en sån obehaglig känsla..
Att ligga i plurret e underbart,
men när jag reser mig känns det som att magen ska lossna helt enkelt,
tyngden blir som 10ggr värre..
Och en sak ; jag har ALRIG varit en sån som gillar att ta ett ex glas vin hemma en helgkväll,
men nu ser jag tom fram emot det! HA!
På senaste tiden tycker jag att de flesta pratar om vin&grilla&tom.feströka,
säkert för att det låter så mysigt i mina öron just nu hahahah;)
Men just det där, dela en flaska vin med sin love eller en vän, en varm sommarkväll,
sitta o prata massa bara, det låter UNDERBART!
Att göra, nån gång ibland!
Sen tror jag att när bebis är ute o sommarn är över är ingetdera lika frestande längre haha!
Men jag drömmmmmer;)
Nästa sommar ska Carro & Loijsan komma hit o semestra o efter att vi nattat våra finaste små hjärtan ska vi smyga ut i sommarnatten o myyysa =) Eller hur!
(Nu blir jag nästan full i skratt åt mig själv ;
smyga ut i sommarnatten betyder väl då att sätta oss på balkongen/gårn o mysa för en hönsigare o mesigare mamma än mej får man nog leta efter?
Men jag kanske lär mig o släppa 'på tyglarna' lite så småningom? Hoppas jag!
Jag åker ju knappt o handlar ensam herreguud!)


Jaja! Det är så jag är !
Nu måste jag röra på mej lite. Pussen heeeej !

3 kommentarer:

Carro sa...

AHHH VA SÖÖT!! Verkligen diggar till musiken!:):) Guuud jag smälter! Finaste Emmie!

Åh ja det kommer bli sååå mysigt hjärtat! och nu är det verkligen intelångt kvar till bebben kommer. Även om det kan kännas som en evighet.Jag vet hur man längtar när det börjar närma sig:)

Massa pussar och kramar!! Älskar er!

Lela sa...

Hej gullrumpa! jobbigt att du har sammandragningar, har du testat att dricka vatten? o sen sätta dig ned, man kan ju få såna dära "Braxton Hicks contractions" om man druckit för dåligt eller vart på fötterna för mycket. Dagis går kanon!! Han skulle ju börjat i höst egentligen på nattisdagis eftersom jag jobbar kvällar oxå, men hon som skulle vara barnvakt hela sommaren fick värk o kunde inte fortsätta....så vi fick ett dagis 5 minuter härifrån o chefen gick med på att jag bara går dagtid. Tack gode för bra chefer o kommunpersonal!! Cash älskar att gå till dagis, han lyser som en sol bara man nämner det :) Han är aldrig ledsen när jag går men han är VÄLDIGT glad när jag kommer o hämtar honom, då ska det pussas! Jag tror att det kommer gå lika bra med lilla Emmie-lou, hon verkar så social och väldigt trygg i sig själv, o det är för att hon har världens bästa mamma o pappa! Nej fan, jag ska nog skicka dig att mess senare idag! Puss o kram

loijsan sa...

haha ja du de där har ja sett live;) haha sötlisa!
Oh sommarplanerna låter finfint du;)