onsdag 29 juli 2009

Massa gråt




Trots att lilla troll inte tempar jättehögt nå mer var natten jätte jobbig.
Mycket gråt o skrik i sömnen, flaxande & sparkar till höger o vänster,
jaa helt enkelt en jätteorolig liten tjej som antagligen hade/har ont nånstans?
Lilla magen skulle jag tro? Febervärk i kroppen?
Hur som, där låg vi o kämpade oss igenom natten tillsammans.
Migrän hade jag oxå, men säkerligen pga att jag var trött som tusan.
På morgonen satte hon sig upp på knä brevid mig i sömnen o la lilla handen på mig o bara tittade länge länge. Precis som att hon förstod att nu e mamma helt slut? *ler*
Vi har bara vilat hela fm och emmie har fortsatt att vara superkänslig o inget annat än mamma duger.
Då tänkte vi att jag tar en liten promenad till affären med lilla söt,
så hon får lite frisk luft!! Kan ju inte skada?
Måste ändå handla Proviva till hennes stackars mage
(tack för tipset carro-söta! Och tack för att du är du! En guldtjej!)
och så lunch till oss måste inhandlas.
Väl ute såg det ut som om Emmie njöt av att få andas frisk luft,
men hon orkade inte sitta upprätt.
Tycker att hon är mer slö nu än när hon hade hög feber..
Hur som, Provivan var uppskattad. Glad för det eftersom hon matvägrar fortf.
Enda trista är att Emsan tål ju knappt nå frukt/bär,
men vi testar iaf! Hellre lite utslag o en välmående mage än tvärtom.
Nu sover lilla sessan igen, så jag ska oxå passa på o vila lite granna.
Kanke vill huvudvärken ge med sig då. Puss hej för oss idag!
Och till mina söta ; jag saknar er så fruktansvärt idag! Tomt tomt tomt utan er!

3 kommentarer:

Anonym sa...

växtvärk???de onda på natten? puss o kram

Martina sa...

javisst var det en vattenpipa-fin va?

tack för grattis till lillan!

ja men visst är det fräscht med vitt, nu är det nån creamfärg på väggarna och iom att vi har högt i tak och stora rum med endast fönster på ena sidan av lägenheten tror jag/vi att de kan ljusa upp hemmet en aning!


KRAM

Carro sa...

Skruttan:( Hon ser verkligen hängig ut:(

Aw söt du är hjärtat! Detsamma finaste!<3<3
Bra att provivan uppskattades:)

Lycka till hos läkaren idag söta! Tänker på er! massa pussar och kramar!