måndag 27 juli 2009

Stackars liten


Ååå ännu ingen förbättring här hos lilla donnan min=(
Hon låg vaken till 03, kokhet o ville ändå ligga så nära mig som hon bara kunde.
'Pratade' massor o ibland ropade hon högt ; HEEEEEEJ!
Typ 02.30 satt vi på köksgolvet hon o jag o jag försökte tempa henne.
Har bara en sån där babytemp (napp) o så en vanlig under-armen-temp och inget av dom ville hon gå med på..
Underarmentempen hann väl va i lilla armhålan typ halva tiden o då hann den stiga upp till 39,3.
Jag fick i henne lite vatten, gav supp o bytte blöja.
Det lilla hon kissar luktar jättestarkt, men det e väl för att jag knappt får i henne vätska??
Eller kan hon ha fått UVI?
Hur som, efter det somnade hon äntligen, med huvudet vilandes uppepå stora trygga bebismagen.
Jäkligt obekvämt för mig, helst då bebisen i magen hade damp,
men vad gjorde det, så länge min lilla sötnos kunde finna ro o sova lite.
Vi fick avboka våran playdate idag med Acca&prinsen tyvärr.
Så vi har bara tagit det lugnt.
Helst vill Emmie vara hos mig helatiden, men nu ville hon upp i sin gamla vagn som för tillfället står inne i lgh, så jag bäddade gott där i o bäddade ner henne där, nybadad&ren,
dock med tom mage för hon VÄGRAR o äta.
Där har hon legat helt tyst i säkert en timme nu o tittat på Tinkerbell.
Slumrar till då o då.
Mår hon inte bättre imon ringer jag VC.
Nu ska jag passa på o äta lite melon medans hon sover.
Känns taskigt o äta sånt inför henne eftersom hon inte tål det!
Fast å andra sidan så som hon mår nu skiter hon helt i om jag så äter melon,
kakor eller choklad,för ingenting är hon sugen på...

5 kommentarer:

Lela sa...

Lilla pluppan! krya på sig!! regnkläder, gubbistöblar, överdragsbyxor o en vindtät jacka! Mjukiskläder som är tåliga och en MÄRKPENNA! :) hur mår bebismagen?

Linda sa...

Stakars lilla gumman då, hoppas hon blir bättre snart. Jobbigt och vara sjuk :( Kram Linda o Nova

loijsan sa...

men lilla stumpan då!
Usch man ser ju på ögonen att hon inte mår bra =( stackars lilla emsi!
Hoppas hon blir frisk snart!

loijsan sa...

ja jusst ja ni har ju likadana=)
ja nu e ja färdig me byggandet iaf...helt slut e ja!
mm vit säng blir de, likadan som emsans skulle ja tro!
Bara ja blir bra i ryggen ska vi göra klart sovrummet...vi lär ju bo kvar här ett tag till så=)

Anonym sa...

Stackars lilltjejen, hoppas hon blir bra snart. Tycker så synd om dom små när dom är sjuka=(