tisdag 28 juli 2009

Lilla hjärtat sover nu...

...men vi får se hur många minuter hon sover utan mamsen?
Nu när hon varit sjuk släpper hon nämligen inte mig en sekund!
Tom i sömnen måste hon känna att jag ligger/sitter brevid.
Men nu la jag henne i sängen för ca.5min, om en stund vaknar hon nog o ropar efter mig..
Lilla hjärtat mitt.
Hur som är tempen lägre idag, men allmäntillståndet inte så bra.
Litelite piggare, men svag är hon. o bajjar ut ALLT hon får i sig.
OM hon e lite piggare imon o inte lika mammig dådå, får hon vara hemma en stund me pappa-sjukling så jag kan åka till Ikea o inhandla lite till lill*ns säng.
Måste köpa målarfärg, madrass, sängkläder.
2månader kvar så lika bra o börja nu så man slipper köpa ALLT på en o samma gång.
Känns som att det är rätt mkt nu ändå..
Igår beställde jag finfina dagiskläder till sessan våran.
Godeguuud hon börjar på dagis om 2v !!! Huhh min lilla tjej ju!
Sen måste vi handla typ gummistövlar o regnkläder o sånt dådå.
Sen är det massa målarfärg o grejer som måste köpas så vi hinner måla om i den nya lgh innan bebis föds, för efter det vill man ju inte hålla på med sånt direkt.
Om flytten blir av då?
Vi väntar bara på våran hyresvärd o att han ska komma tebax från semestern o bevilja det hela.
Jag har inte orkat med så mkt på sistone så jag hoppas på att jag ska få lite styrka nånstansifrån så att jag orkar med allt..
Det gör jag, det vet jag, men ja ni vet,, ibland fattar man inte HUR orken ska räcka till?
Jag kommer ju knappast bli mindre o lättare den närmsta tiden,hehe.
Men som jag brukar säga; ALLTING GÅR bara man vill tillräckligt!!
Jooo så kom jag på ; En vagn måste vi ju oxå köpa!! En syskonvagn.
Men det tar jag tag i snart! *ler*
Nu först o främst vill jag att mina söta här hemma blir friska o krya!
På torsdag, om Emmie mår okej blir det stadsfesten med våra hjärtan här.
Men nu säger jag jallaballahejhej. Hörs imon igen!

Inga kommentarer: