fredag 24 april 2009

En helt perfekt dag & brev från Vi Föräldrar ;)


Jaa åhh vilken toppendag vi har haft idag!
Upp tidigt. Sol o värme!
Begav oss ut till Marieberg hyfsat tidigt. Alla på strålande humör.
Vi var till köpcentret. Emsan fick nytt o fint vilket va välbehövligt.
Bla Outfit till 1års-dagen wiiii ! O inbjudningskort.
Micke köpte örhängen till mej.. Glad jag blidde;)
Vidare till Baby Proffsen där emmie fick en sulky.
Sen till Ikea o litelite småplock som ljus och handdukar o VARMKORV! haha;)
Storhandling. Så himla skönt o ha sånt gjort o fylla skåpen lite.
Sen var pengarna slut igen då! Needå !
Vi kom hem trötta o hungriga.
Kånkandes på allt + en sovande Emmie möttes vi av ett STORT tjockt kuvert.
Från tidningen. Spännande!
Vi fick förstoring på bilden på Emmie och 3ex av tidningen som nu är tryckt men inte 'släppt' än.
Vi visste ju inte exakt VILKEN bild det var så det blev en överraskning.
Våran lilla emsi-gumsi. Hon ser olik sig ut på nå vis, men å andra sidan är det taget för
3månader sen o barn i den åldern förändras massor.
Sen var det 2 små bilder i tidningen o text om omslagsbarnet.
Bara lite info sådär. Men! en sak höll jag inte riktigt med om.
Det var ju lilla Annica som fick oss att skicka in bilder på Emmie,
vilket jag sen gjorde när hon var 10v.
Emmie blev placerad i barnmodellregister o då ska man förnya kort ett par ggr om året,
vilket jag gjorde när hon var 6mån.
(men bara hemtagna vanliga amatörfoton lixom..)
Men i texten tycker jag att man uppfattar det på ett helt annat vis å det gillade jag inte riktig.
Man får lixom en bild om att vi skickat in bilder flera ggr, vilket INTE stämmer,
för det skulle jag aldrig nånsin göra.
Att skicka in bilder överhuvudtaget med hjälp av Annicas pepp var tillräckligt stort o modigt för mig!
Men ahh, strunt samma!
O så vart inte alla Emsans bebikompisar nämnda heller.. Raderna räckte väl inte..
Men, ni vet ju vilka ni är och ni vet att vi älskar er ändååååå! <3
Himla skojsigt hur som.. man blir glad o stolt som förälder,
men som jag sa till Loijsan så blir jag lite typ generad eller vad man ska säga..
Generad e kanske fel ord??
Shiit samma! Stolt e jag över min lilla tösabit, HUR SOM HELST! <3
Iallafall,, det blev mat o sen kaffe ute på gräset.
Emmie höll sig på filten helatiden. Hon är rädd för gräset snuttan!
Vi har fått mkt gjort idag o fått massa frisk luft o sol, så nu e vi nöjda o glada.
Nu ska jag lattja lite me min lilla nakenfis som sitter o leker på sin lekmatta. Dax o natta.
Ha en underbar fredag alla söta!!!! PUSS

2 kommentarer:

loijsan sa...

ja stolta ska ni vara i vilket fall=) er lilla dolly e på omslaget;) sötnosen!

Anonym sa...

Måste vi köpa tidningen sen då :) Skoj att se lilla tjejen.. hihi! kram på er.. / Lina o killarna