tisdag 28 april 2009

Ännu en fin dag ;)


Jaaa, idag har vi haft ännu en himla mysig dag. Blir nästan bortskämd!
Det blev inge bad för oss då Viggo prinsen fortf e lite av en snorig-sture.
Men vi siktar på nästa vecka!
Blidde stan istället i flera timmar. Och fika på Waynes. Bästa latten ever!
Massa massa knatande blidde det för oss och då hinner man prata om massor med,
vilket jag verkligen gillar!
Jag trodde dock inte att mina ben skulle bära hem. Jag blev sååå trött!
Hur som kom vi hem till slut. Käka lite.
O när det var dax o dammsuga blev Emmie JÄTTERÄDD igen!
När jag startar våran nya dammsugare försöker hon snabbt klättra upp som en rädd liten apa uppför mitt ben. Lilla snuttan!
Hon vart så rädd o fick så bråttom så hon slog i sin lilla panna på dörrkarmen,
vilket resulterade i ett litet jack o en blå bula=(
Sen får jag dammsuga med en krulltott sittandes på höften,
magen i mitten o dammsugarn till höger. Huhuuu! Snacka om träningsvärk!
Inte har jag hjärta att låta snuttan sitta o gråta i ett hörn heller,
för jag lovar ; hon blir livrädd!
men, när magen blir större o dammsugandet för jobbigt med Emmie i famnen, hehe,
får jag hålla mej tills lilla pappa har kommit hem o kan hjälpa till lite ;)
Inte mer med det!
Emmie har verkat lite segare o tröttare på em/kvällen. Småvarm o snorig o ögat tåras.
Jag hoppas att hon inte håller på o bli förkyld!
Hon ligger o sover o jag hör hur hon nyser o nyser.
Micke känner sig helknas oxå! Fast han e ju lite knas av naturen lixom.
Men på ett bra vis såklart;) Han e ju min bästa kille! *ler*
Nee, nu blir det badet o hårinpackning mm.
Imon ska vi iväg till Kumla o klappa på en bebimage i vecka 39! *S*
PUSSEN!


5 kommentarer:

annika sa...

så söta dom är mot varann då=)det börjar likna kärlek banne mig...hehe..pussen

loijsan sa...

kanske e örebro som gör er sjuka? ;) ja de e va ja tror!!

Sina sa...

Loijsan ; Muhahaaa bra försök där!
Jag har typ aldrig varit så frisk som jag är sen flytten.
vad det nu kan bero på?
(att jag sköter min kost tror jag? hehe) Men lilla Emmie däremot, jag vete fasiken,, jag tror hon blir sjuk av saknaden av er?
Hon fick lixom massa tälje/Sthlm-kärlek i 2dagar o sen försvann ni bara! Jaa, de e va ja tror!

Laila sa...

Oh vad fin hon är lilla stumpan. Jag förstår att hon blir förkyld för dessa täljebaciller är inte att leka med. Giftiga som bara den. Hoppas Ö-bro försvaret kan stå emot dessa baciller;) Vilken skön kommentar om din kära man hihihi.

Kramis Laila

Sina sa...

Lailaaaaaaaaaa!!
Jaaa att jag inte tänkte på att d måste va dom där täljebacillerna!
Hon har det jättejobbigt me snoret när hon ska sova. o blir varm.
Så nee, dom va inte o leka med! *s*
Men på dagarna är lilla krulltott på gott humör iaf=)
Haha, ja dom där Mickena e ju knas,
men det e så det ska va=)
Hoppas ni mår fint? Saknar er!