fredag 12 oktober 2012

Ledig dag




Yess, idag har jag o mina små stjärnbagare en ledig dag,
eftersom jag ska jobba helgen. (igen, känns det som, fast så är det ju inte riktigt!)
Vi har pysslat, lattjat, tvättat, plockat och bakat färgglada tårtbottnar i sisådär 4timmar.
8 bottnar vart det. 
Om ett anslag ska gräddas i 35 min och jag gjorde 5st,
blir det 175min, vilket är ca 3 timmar.
Alltså tog inte smeten på 16 ägg mm så lång tid,
utan det är just tiden i ugnen och allt efter (svalna, lossa/dela) som tar en smula tid.
Men vi har inte haft nå brådis idag! =)

Nu har vi fått  mat i våra magar.
Lite vila på det, sen ska vi ut o fara !

Nästa helg vankas det kalas i Sthlm.
Allas våran Colin blir 4år på måndag.
Jag frågade Carro om hon trodde att Colleboll skulle bli glad av en regnbågstårta?
Hon trodde att han skulle ÄLSKAR`T,
så då ska finaste stora killen få en tårta tyckte vi ;)

Nu önskar jag er alla fina en trevlig helg!
Det är alltid nåt visst med helger och FREDAGAR,
vare sig man jobbar eller är ledig.
Tycker jag iaf ;)

Inga kommentarer: