fredag 26 oktober 2012

Knas start på dagen men sen så...






Mjoo,
jag kände mig inte på topp eller som gladast i världen på jobbet idag.
Jag tänker inte gå in på detaljer, men jag kände mig bara ledsen.

På tisdag fick jag äntligen tid för datortomografin (min hjärnröntgen hjälp!).
Tyvärr v ar tiden 7.45,
precis då morgonarbetet startar, så då kan jag ju inte smita ifrån nej.
Först skulle jag byta till kväll,
men kvällar har jag tillräckligt av, fast jag får ju inte missa röntgentiden heller.
Så jag chansade att ringa rötgen och förklarade varför jag ville byta tid,
och tjejen på andra sidan av luren var supertrevlig och tyckte att om jag fick tid dagen innan fast 2tim senare borde jag kunna springa ifrån till röntgen??
Och så vart det till slut.
Skönt då!

Vad det gäller julen,
känner jag på mig att jag kommer att få jobba.
Fattas massa folk då tydligen.
Jag tänkte slänga in en ansökan om föräldraledigt då, men hejohå, det ska göra 3 månader innan och då kan man inte nekas.
Bra där Sina, sent ute såklart.
Jag har känt mig ledsen och låg idag pga bla såna här saker,
men nej, nu kan jag inget göra, bara att bita i det sura äpplet om så blir fallet.
Dock vill jag inte!
Jag vill inte svika mina små på självaste JULAFTON!
Jag jobbar VAD SOM HELST, men inte julafton =(
Jag har lagt hela nyår på mitt schema. Annadagen. Ge mej dubbla pass eller vad som!
Jag jobbar hela helgen innan jul.
Bla kvällen innan julsfton och den är helig för då ska det fixas o trixas och ja ni vet,
men nu är det som det är!
Vi gör det bästa av situationen helt enkelt!
Och så fick jag förlängt mitt vik till mars fick jag veta idag.
Joo det e la bra, jobb e bra o ha.
Jag gillar skarpt att jobba!
(så länge alla är snälla o vänliga mot varann)

Hur som haver,
nu har jag 100% jobb till mars,
jag ska bita ihop o köra hårt.
Sen, sen, sen till våren, fasiken vad jag ser fram emot våren och vad som komma skall.
Vad som är planerat.
Men i dagens läge är inget 100% säkert,
men jag tänker vara glad och längta iallafall, för det ger mig pepp och styrka!
Saft o bullar mina vänner,
jag försöker alltid tänka att LIVET ÄR SAFT O BULLAR!

Eftermiddagen och kvällen blev bra iaf =)
Vi var på bio.
Uuujuj så spännande barnen tyckte det var.
Dock fick Mio en hel myrstack i kalsongerna efter en halv timme och Emmie var inte sämre.
Men det var mysigt! Och filmen var så bra och rar!
Efteråt vart det inhandling av helggott till barnen,
och lite gott och dricka till mig inför imorgon.
Då ska jag och mina stjärnbagare umgås.
Superglada tankar, positiva tankar, tanka massa energi, bara vara, bara vara oss själva.
Återstår o se hur det slutar? hehe
Gangnamstyle =)

Ha en fin fredagkväll och helg alla stjärnor!

2 kommentarer:

Therese sa...

<3 massa kärlek till dig <3

sina sa...

Ohh massa kärlek tillbaka hjärtat!