onsdag 24 oktober 2012

Kurera kurera!

Idag blir det en dag till hemma med Mio-bubben.
Jag har faktiskt inte behövt vaba nåt sen jag började på usö.
Ett mirakel att barnen hållt sig så pass friska.
(och att Micke vabade sist)
Sjukdomar är ju inget att göra åt, men det svider iaf,
och jag iaf får sån ågren jämtemot mina arb.kamrater som redan sliter sådant.
Fast på sjukhuset är vi ju många, (många men ändå så få)
däremot på Mickes jobb är han den enda recondaren och inte så de har nån annan o ringa in.
Knivigt det där.

Hursomhaver ska Mio kureras ordentligt nu!
Han är hyfsat piggelin om dagarna men näsan rinner,
och nätterna hostar han igenom.

Imorgon får pappa Micke vara hemma.
Senare, om alla är fit for fight, ska vi på PREMIÄREN av Tingeling.
4 platser bokade,
återstår och se hur många av oss som kan gå?
Förhoppningsvis alla.
Lite skamligt kanske,
men barnen har aldrig varit på Bio än.
Vi berättade för Emmie imorse och hon vart ju eld & lågor, ojoj så spännande!!!!
Dessutom är Tingeling en STOR favorit här hemma.
Ja vem skulle inte vilja vara en söt älva, stor som liten?=)

Vad det gäller mig själv,
måste jag inhandla meduciner mot min hemska magkatarr idag.
Shiiit vad ont jag hade igår kväll/inatt.
Illamående, bränner och svider.
Tur att det finns medicin som hjälper, ett tag iaf.
Mår magen bättre på lördag, ska jag träffa några av mina absolut finaste stjärnor,
dricka några glada drinkar,dansa,skratta och ha skoj. Mkt trevligt!

Söndagen får bli en sån där mysig och lugn hemma-söndag ;)

Kommer bli en helt peeeerfekt helg, det känner jag på mig!

Inga kommentarer: