lördag 6 oktober 2012

Kalas

Nåt som jag alltid bakar ;) Mustig-mastig-mäktig-mumsig chokladbotten täck att grädde, vit choklad & Mascarponeost.

Min allra första HÖGA regnbågstårta. (6bottnar)

'Djungliga' Cupcakes

Sötsaker högt och lågt


En lagom söt och fräch efterrätt


Långbord till kottarna!


Emmie ger tummen upp ;)

Mina fina vildar, älskar massor massor och ändåså mer!

Min lilla som börjar bli så stor







NU ÄR DET FERRE !!!!!!!!


Regnbågstårtan gjorde nog succe hos di små=)



Alice & Greta


Dessa blidde jag jätteglad för!!! TACK!

Lite mat i magen



Kvällsmys

Alex berättar sagor för di små

Storasyster fick ett glad Rosé ;)

Lilla bubben somnade på sekunden när de sista stjärnorna gått. Nöjd men totalt utmattad. Och HES. Ögonen var röda o lilla näsan rann, är nog en förkylning på G där? Eller så vart han hes pga dagens stoj bus och massa skratt? Det visar sig.

Ja vilken dag vi har haft!
17 barn + lika många vuxna minst.
Jag VET att det blir volym HÖGT när vi har våra kalas,
men barnen har så kul och jag bara äääälskar att ha alla våra finaste runtomkring oss sådär.
Vänner & familia får umgås, barnen får leka fritt och stoja bäst de vill i några timmar.
Jag verkligen ÄLSKART!

Så glad att ni alla ville komma idag.
Och tack för alla fina paket som Mio fick,
godegud den pojken har att göra imorgon! =)
Och tack för den vackra buketten som jag fick, blev så glad och BLIR så glad när jag tittar på den!

Idag blev jag även glad från botten av mitt hjärta när framtidsplaner smids.
Jag hoppas nu att det blir som tänkt,
det känns som rena drömmen för mig.
Hulabaloo och shitpomfritt, det känns gott i hjärtat när jag tänker på´t!

Men nåt som inte känns lika så gott,
är ju samma sak som ALLTID när jag säger hejdå till de mina där hemifrån.
Jag saknar och jag saknar och jag önskar att vi kunde bo närmare varann.
Men en vacker dag kanske?

Hur som haver, tack för idag, slutt för idag, hejdå & massa kärlek!

8 kommentarer:

Yasu/Tiera sa...

SINA MITÄ HIENOJA TAAAS!!!
huh miten sä jaksat.. mä oon poikki ku tänään tieran 1 vuotis päiville leivoin :D

ja reija.. heheheh pahan näkönen :D

sina sa...

äääsh ei toi nyt mitään.
Mut tiiäx, kohta ehkä pääsen töihin ja saan tehä tommosta kivaa päivät pitkät=) Jabadabaduuuu!
Laita kuvia sitten Tiekun juhlista! <3
Juu Reja rakas Reja,
laitoin sille vähä roséviiniä lasiin=)

Therese sa...

Ojojoj så mycket gott =) Vad du kan Sina. Förstår att regnbågstårtan var poppis hos barnen, den såg väldigt mumsig ut.

Hoppas det blir som du har tänkt dig! Du får berätta sen när du kan.
Massa love

sina sa...

Absolut,
när allt är 100% säkert kan jag skrika ut min glädje ;)
Många många kramar!

Laila sa...

Oh, håller tummarna för att en av dina drömmar skall slå in.
Stor kram

sina sa...

Jatack Lailahjärtat,
håll dom hårt!!!!
Kramkramkraaam

Linda & Nova sa...

Men herre Gud fantastiska människa så mycket gott du har gjort. Jag blir helt mållös :) Du är ju grym för sjutton. Precis som att ha tagit det från ett kondis. Så bra och jisses så gott det ser ut...du borde verkligen verkligen verkligen öppna eget. Jag kommer direkt då :) Hoppas lilla plutten var nöjd över sin stora dag! Många grattiskramar...och än en gång...du är ju så bra <3 Kram

sina sa...

Men hjälp,
jag blir ju nästan mallig snart, hahha!
Tack fina fina du!!!
Jag kommer dock nog aldrig kunna öppna eget för jag har en god vän som kör eget och HJÄLP så mkt jobb,
jag skulle aldrig nånsin klara av et.
Däremot är framtidsdrömmen att jobba med det och som det ser ut just nu, så är inte den drömmen alltför långt borta;)
Vi får se?=)
Jag vågar inte ropa HURRA än,
men framtiden ser ljus ut just nu iaf.
Det känns gott och rätt i hjärtat.
Men detta år och en bit på nästa år fortsätter jag på rehabiliteringen iaf.
Och har man nåt roligt att se fram emot,
så känns tom 100% skift en smula lättare=)
Lilleputt var verkligen nöjd med sin stora dag och han har blivit tokigt bortskämd av alla våra fina.
Han fick massa grabbiga leksaker och det var han mer än värd.
Idag har han tempat lite o snorat och varit hes,
såna tider nu.
Många kramar till dig och dina små, hoppas ni mår gott <3