tisdag 16 oktober 2012

En rosa tårta rakt igenom ;)

Mörkrosa, lila och ljusrosa botten. Mascarponefrosting och fyllning med mascarpone+hallon





Tadaaaaa! Fast jag gjorde a big mistake ; började med rosorna inifrån, vilket gav ett glest intryck. Men då vet jag bättre till nästa gång!

Emsielove känns varm idag, hon är tröltt och gråtmild. Trött lr nåt skit på G?

Nehepp, nu ska Emmie gå bjuda grannarna på tårta, bla som tack för att hon o Mio fick massa roliga spel igår utav dom. Barnen är glada, mamma är glad ; alla är sysselsatta, hehe.

5 kommentarer:

Eva sa...

Vad du är duktig vännen!! Tårtan är ju jättefin! Har du spritsat rosorna i grädde eller på något annat finurligt sätt? Superfint!!

Många kramar till er & hoppas ems bara är tröttmössa så det inte är en sån där höstförkylning... <3

Anonym sa...

Du skriver att du började med rosorna inifrån, men har du bara spritsat dom? eller hur har du gjort?? dom är ju jättefina! såna vill jag också kunna göra! :)
Emma

sina sa...

Hej flickor och tack så mkt =)
Jajjamen jag har spritsat dom.
Och för att få dom sådär dubbelfärgade så hade jag i några droppar färg i den vispade grädden, men jag blandade inte så noga.
Tycker det blir mer 'levande' så.
Och att spritsa rosor så börjar man inifrån och ut,
men det visste ni säkert redan =)

Sen tror jag, att rosorna skulle bli finare och 'mer hållbara' med frosting,
men mitt räckte inte,
därför tog jag till grädden =)

Kramar <3

Linda & Nova sa...

Men jisses vilken fin tårta! Du är ju helt fantastiskt duktig vännen! Öj vad jag oxå skulle kunna tänka mig att kunna baka så mycket fint och smaskigt. Kraaam

sina sa...

Taaack gumman, men äsh då, denna tårtan var inge svår alls att göra, jag lovar!
Egentligen behöver man inte avancera så värst för att det ska bli ok=)
Kramar