måndag 6 februari 2012

Trött arg och ledsen!

Imorse fick jag syn på att de dagar jag får arbeta är nu slut!
Jag får välja veckovis, arbete eller a-kassa?
Jag VILL jobba,
men kan inte arb.givaren erbjuda mig MINST 4 pass i veckan går jag back,
och som förälder måste jag ha säkerheten att kunna få ut tillräckligt med pengar i månaden,
så att vi ska klara oss såklart.
Ta det säkra före det osäkra,
trots att de summorna verkligen inte är nåt att hurra för!
Nu har jag fått ringa mina arbetsgivare och berätta att jag inte längre kan ta några ströpass här o där.
Bla avboka tisdagen och onsdagen då det inte fanns fler pass,
VAD JAG VET JUST NU.
Har de flera pass att erbjuda mig får de mer än gärna ringa och boka in mig.
Annars är det stämpling som gäller,
tills jag hittar nåt fast jobb.
Vem har kommit på dessa urlöjliga skitregler och VAD ska de vara bra för????????

Just nu är jag faktiskt så jäkla trött och ledsen på skiten så jag är beredd att ta vårt pick o pack o flytta där jobben finns.
Jag vill oxå ha tryggheten!!!
Jag har fasiken jobbat hela mitt liv och jag är inte van för fem öre att ha det på det här viset!

Det har varit ett himla pusslande fram och tillbaka och jag orkar med mycket,
men nu får det vara nog!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Nu tänker jag gå in i badrummet, låsa dörren och gråta en skvätt.
Sen NYA TAG och NYA LÖSNINGAR!

3 kommentarer:

Linda & Nova sa...

Men rara söta bästa du! Miljoner kramar till dig <3 De där reglerna är ju helt bedrövliga och jag förstår inte poängen i det hela. Bara en massa skit!!! Så gör de som VILL jobb, kan helt enkelt inte jobba pga att de går back. Skit!!! Må bäst vännen! Kraaam

sina sa...

Tack hjärtat.
Som en vän sa,de här reglerna skulle ställa större krav på arbetsgivarna men det som händer är att fler blir arbetslösa.
Blir nån långtidssjukskriven,
tar de inte in vikarier på rad utan då tas timmisarna in och vips så var dagarna slut.
helt sjukt!
Just nu känner jag att jag kan ta vad som tills jag hittar och får nåt som jag verkligen vill hålla på med.
Det löser sig alltid det gör det,
jag får bara så ont i magen av detta.
Massa kramar tillbaka rara du <3

Laila sa...

Kräv av arbetsförmedlingen någon utbildning. Det är din rättighet att få arbeta men med de här sjuka reglerna så är det inte lättare.
Mathias skrev in sig hos Af i september och än så länge har han inte fått några pengar. De bara förhalar och förhalar. BLÄÄÄ! Tur är väl att han fortfarande bor hemma men vi kan ju inte hålla på och försörja gossen tills han är 40;)(det är 20 år dit).
Kämpa kämpa och på af bara. De som skriker mest verkar komma längst där.
Stor kram