måndag 20 februari 2012

Semlelängder

Måndag & en helt ny vecka framför!
Jag håller på o bakar semlelängder,
får se hur dom blir?
Tänkte att de rara fröknarna kunde få en eller två längder.
Och så tänkte jag bjuda systrarna B imorgon.
När jag får lust att baka känner jag att orken är på väg tillbaka;)
Nästa vecka ska jag hjälpa fina Martina o baka bullarbullarbullar till Ines dop.
Och på tal om bak,
så tänkte jag åka o hälsa på hos min rara bagar-Martina aka Tant Gräddelin på onsdag.
Ojoj vad jag saknat henne!

Idag ringde de från Usö o ville att jag skulle jobba.
Just nu är jag ju sjukskriven och jag upplyste dem ännu en gång om att jag måste få flera pass i veckan om jag ska kunna arbeta och tjäna på´t,
men är man timmis så kan de ju oftast inte ösa på med passen. Shit!
Och på tal om det så upptäckte jag nyss att jag redan förlorat en hel vecka,
vad kan det vara, ett par tusen? På att jobba ströpass.
Allt pga att jag inte var uppmärksam nog på hur många dagar jag hade kvar?
Bra jobbat där!
(Men jag erkänner att jag är smått iq-befriad (eller totalt!)vad det gäller saker med A-kassa,
Försäkringskassan osv)

Nehepp, dax att ta ut längd numero 3.
ha en fin dag alla söta!

Inga kommentarer: