onsdag 8 februari 2012

Känsligt...

Imorse vaknade jag till att Emmie la sina lockar på min arm och sjöng tyst på Adeles -
Rolling in the deep.
Hennes favvolåt. Lilla sötkrullis.
Annars så vaknade hon på sin känsliga sida och då jag faktiskt var tvungen att ryta ifrån senare,
då hon inte kunde passera Mio nån gång utan att putta honom i väggen,
då vart hon ju naturligtvis så ledsen i ögat.
Jag försökte förklara att du måste förstå att man inte får putta nån annan fast du inte känner dig glad och att du får vara arg och ledsen, men det är inte lönt att gapa på mamma preciiiis helatiden?
När Emmie kramar om Mio så de kan vara kompisar igen,
då säger Mio som vanligt, flååt Emmie, flååt!
Mmm, nu var det ju inte lilla Mio som bråkat...
Sen fortsätter han ; Emmie snäll mamma, Emmie snäll.
Ja det är hon, Emmie ÄR snäll, världens snällaste & bästa storasyster.
Jaa säger hon mellan snyftningarna, jag ska visa.
Men nu vill jag till Lillemor!
Lillemor är en helt underbar och varm fröken,
som för övrigt fick en bamsekram av Emmie när de kom till dagis ;)
Sen fick jag veta att det går vattkoppor på dagis nu.
Vore la lika bra om kottarna fick det nu och inte om några år!?

Inga kommentarer: