måndag 15 november 2010

Mys i regn, rusk o tårar

Torkad frukt till i söta förpackningar.
Hello Kitty såklart till emmie och Nicke Nyfiken till Viggo prinsen

Natten var hemskt jobbig igen och på morgonen blidde jag ännu än gång full i tårar när lilla Emmietroll steg upp och utslagen var så illa igen.
När barnen hade ätit frulle och blivit tvättade och när jag kom med rena kläder sa Emmie så glatt ; daaagis mamma?
Hon verkligen älskar att åka till dagis så det gör mig så ledsen att behöva säga nej inte idag typ varannan vecka.
Men då kunde jag glatt berätta att vi istället skulle åka till Annica, Viggo & Ebba.
JAAAAAA skrek hon glatt =)
På med kläder och ut i ovädret.
Apoteket och affären först.
Nya krämer, antihistaminer och så kollade jag efter vantar på apoteket som emmie skulle kunna ha på natten men nixpix fanns bara i vuxenstorlek.
På affären skulle vi handla bla en blomma till Annica men en trött Mio fick lite av frispel så det var bara att gå ut snällt med svetten rinnandes nedför ryggraden och Emmie tassade så himla snällt efter och hojtade vaeeeedemioooo???
Hemma hos Annica möttes vi av en supermysig nyrustad lägenhet!
Jag kände värmen på en gång! Där kommer jag vara ofta! Hehe
Söta annica blev så ledsen när hon fick syn på Emmie men det visste jag att hon skulle bli för hon är precis lika känslig som mig,
skillnaden mellan oss är bara att lilla A har lättare för att visa det.

Hur som, så blev vi bjudna på god lunch, kaffe mm.
Helt plötsligt blir det tyst,,, Emmie hade låst in sig i badrummet och låset utanför var trasigt.
Hjäääälp jag fick lite småpanik!
Efter en stund öppnade Emmie snällt och stod där helt naken och sa ; BADA???
Fifasiken vad vi skratta.
Då blidde det snabbad för barnen och sen film o popcorn.
Nog att det var riktigt med RIVORÖJ på barnen,
men det var så himla mysigt, hela dagen var vi där.
Annica och hennes små lär sova gott inatt efter att vi varit där o stökat=)
Tack för idag älskade söta.
Var så skönt att komma iväg när man själv inte känner sig alldeles helt på topptill100 liksom.
Även jag kan bli lite lissen i ögat ibland, när det blir för mkt lixom.
Nu säger jag nattinatt, imorn är det en ny dag med nya starka tag igen. PUSS






2 kommentarer:

Anonym sa...

på na.se stod det om fjärilsbarn, det barnet hade ju vantar på sig, så någonstans måste det ju finnas att få tag på. ring till barnkliniken på USÖ och fråga. alltid bättre svar om man ringer direkt dit istället för vårdcentralen....

sina sa...

Ja självklart måste det finnas att få tag på!
Nu frågade jag på Apoteket då jag var där och dom kunde säkerligen beställa in.
Idag ska vi tillbaka dit !