fredag 12 november 2010

En helgalen dag



Den här dagen har varit mer galen och full av ös, mer än vanligt vill säga.
För det första var natten bökig pga barnens klåda, sen gick vi upp 05.30.
DIREKt var det fullt ös på våra sötnosar.
Det märks SÅ VÄL att Mio är äldre nu för ojjj vilken liten buse han har blivit!
En väldigt söt och glad buse, dock en riktig liten dramaqueen hehe.
Jag blir så glad av hans skratt och hans glada busiga ögon.
Det samma med Emmie, den flickan får mig verkligen att le från hela hjärtat med sina kasigheter och tokiga saker som hon gör och säger.
Hon är världens mest envisa lilla tjej som numera varken ser eller hör om jag säger åt henne / ber henne om nåt (hjälp vilken trots hon kommit i !!!!) samtidigt som hon är den varmaste lilla flicka med redan ett så stort hjärta.
Idag strök hon mig på kinden och sa ; mamma såsööt, e det bra mamma?
Aaaah jag smälte!
Och när hon avslutade samtalet med moster Reja i luren sa hon Hejdå Eja lavjuu.
Och moster Reja blev helt till sig;)
Annars som sagt har dagen gått i ultra rapid.
HJÄLP vad barnen trissar upp varann!
Dom är vid mina fötter helatiden, klättrar och drar, men ändå får jag inte tag i dom när jag väl måste, som typ när kläderna ska på.
Jag vet inte hur många ggr om dagen Mio ramlar o slår sig,
men han är uppe och studsar lika fort igen.
Han kan lixom inte sitta och åka/sparka runt sig på bobbycarsen här hemma utan han STÅR UPP och försöker surfa på dom.
Han ställer sig upp i lilla fåtöljen, han ställer sig bakom Emmie på cykeln och släpper taget,
huhh säger jag bara, totaaaaalt orädd är han!
Innan nattning försökte vi tagga ner våra små hjärtisar,
men Emmie var helt omöjlig, upp i soffan och voltade ner, magplask på parketten o slog i munnen och det blödde så förskräckligt.
Så otäckt!
Men efter en minut försökte hon leka Duracell igen, men då fick vi sära på våra busfrön så att dom skulle kunna slappna av och somna nån gång.

Som sagt, vi har 2 aktiva barn, men idag har det varit extremt!
Trots att svetten lackar & det osar ur öronen vissa stunder och man står helt nollställd och tänker VAD SKA JAG GÖRA??????
Så kan jag inget annat än att le just nu när jag tänker på mina små knasbollar.
Och hoppas på att jag får SOVA något inatt för att orka hålla tempot imon.
Jag har träningsvärk idag!!!!!

2 kommentarer:

Laila sa...

Nämen, oh vad söta de är. Är det sessornas overall Ems har på sig?? Har de varit så små??!! Nu når Lovisa mig till hakan. Ofattbart!
Kramis

loijsan sa...

piff o puff <3