söndag 7 november 2010

Julen!


Julen är än familjehögtid och jag tycker om när det är mkt folk,
att få fira med många man håller kär,
att barnen får leka ihop och ha det så bäst som det bara går.
Värme och gemenskap, skratt och massa mys. Och mängder med gott att äta hehe.
Ett tag trodde jag att det bara skulle bli våran lilla familj då de flesta firar på sitt håll och man kan inte dra ihop alla jämt, så är det bara.
Men att bara vara vi skulle inte alls vara tok, vi kan göra det väääldigt mysigt ändå,
men jag tycker ändå att det vore så underbart med fler tassande små fötter som sprang runt här knaprandes på pepparkakor o lekandes med sina nya leksaker som tomten kommit med=)
Sååås, för oss blir evt julafton så som att Mickes kussar med familjer medflera kommer till oss tidigt på julaftonseftermiddag för julefika och mys! =)
Barnen får leka (dom blir iaf 7st små) och vi vuxna får umgås en stund,
innan alla fortsätter med sitt.
Jag hoppas ju såklart att min sida av familjen oxå kunde komma,
men går det icke så tar vi det helt enkelt en annan dag!

Jag längtar jättemycket till julen!
Dagen före julafton då allt ska förberedas, uppesittarkväll med bingolotto medan skinkan står i ugnen och klapparna som ställs under granen när barnen somnat.
Att få se deras miner när de kliver upp på morgonen och upptäcker alla klappar.
Att få se deras min när tomten stiger innanför dörren.
Mio lär bli livrädd?
Emmie är JÄTTE förtjust i tomtar så det ska bli xtra kul o se hennes min när tomten kommer in till oss live & kicking lixom=) Hohohooooo!
Jag ÄLSKAR julen!!!!
Och jag längtar efter den 1a riktiga snön nu!!!! När kommer den???


Imorgon är det dagis för lilla fröken Bjerkenstam och guuud vad hon har tjatat om dagis.
Idag trodde hon att vi skulle till dagis när vi åkte o handlade och när vi inte stannade till vid dagis började hon gråta och ropade hejdå dagis ses imorron!
På dagen ville hon inte bli insmord (vilket jag förstår då jag smörjer lilla skorpan så himla ofta)
men då sa jag att du måste bli av med eksem på händerna så du kan leka fritt på dagis hjärtat.
Dagis sa hon o sken upp som en sol och sträckte fram sina små händer snabbt och snällt=)
Nu får vi hoppas att hon klarar av mer än 3 dagar på dagis innan hon blir dålig igen!

Sen på em är det dax för mina atopiker o visa upp sig för farbror barndoktorn.
Hoppas på bra hjälp!!!!
Och jag ska ta nya prover pga mina låga värden, om det går o sitta på lab med 2 små busfrön?=)

Inga kommentarer: