fredag 12 november 2010

Lessen i mammahjärtat

Dagen började tidigt men bra, frukost och mys framför en julig film med barnen.
Sen tänder jag lampan för att fota barnen och upptäcker att Emmie kliat sönder sig inatt IGEN,
trots Tavegyl och trots insmörjning tom nattetid.
Jag blir verkligen jätteledsen av att se henne ha så jobbigt och man riktigt SER hur ont det gör!
Stackarn är ledsen och väääldigt lättirriterad och river helt hysteriskt emellanåt.
Jag vet inte vad jag ska göra ?????
Inga krämer hjälper och hon verkar vara överkänslig mot så mkt.
Snart vågar jag inte ge henne nåt och så ska det ju inte behöva vara!
Att hon börjat få sånna utslag i ansiktet av vissa födoämnen oroar mig mest.
Nee, idag är jag lite trött och jag vill bara trolla bort allt ont i världen.

4 kommentarer:

Milla sa...

Men usch, stackars lilla!
Sandra har ju också eksem och hon lider mest av det på ögonlocket. Efter att ha testat alla möjliga salvor och krämer, både receptfria och receptbelagda så fick jag ett tips om Ficortil. Det funkade! Det är helt borta nu:) Hon har däremot inte provat det på kroppen än och det funkar väl inte på alla men det är ju värt ett försök! Det är en kräm som innehåller både mjukgörande och cortison, receptfritt... <3

sina sa...

Jag är jättetacksam för alla tips!!!!<3

Anonym sa...

jag tycker du ska gå till en privat klinik, där kan de nog ha andra experter än vad landstinget har. kanske kostar lite mer... men vad har det för betydelse, egentligen...

sina sa...

Det har ingen som helst betydelse så länge man får hjälp!