torsdag 28 oktober 2010

Mina små hjärtan

Som vanligt skriver jag om det finaste och viktigaste i mitt liv, mina små hjärtan.
Livet för oss är inte så jättelätt alla ggr då de ofta är sjuka, som nu.
Jag vet att ALLT kunde vara mkt mkt värre,
men inte gör det just det här mera hjärtskärande o jobbigt.
Emmie fortsätter att äta som en liten pippi, alltså typ ingenting.
Vätska får jag lirka i henne för hon tar inte för sig själv.
Hon är absolut inte slö, men hon är inte den lilla duracell som bara hon kan vara.
Känslig och min lilla skugga, men glad orkar hon vara!
Hennes eksem på händerna ser rent av förjäklig ut,
mitt hjärta går totalt sönder när jag ser henne klia o ojja sig=(
Det måste göra så ONT!!!=(
Jag smörjer med allt jag tror kan hjälpa, klipper hennes naglar korta så hon inte ska kunna riva,
men nog är hennes små små händer täckta med små sår varenda morgon när hon slår upp sina stora bruna=(
Och magsjuka lär det inte ha varit då ingen av oss andra har blivit dålig.
Ja förutom Mio, han e kass i magen, precis som Emmie, men inge kräk förutom pga hostan.
Natten som var sov jag 30 min.
Mio hade hög feber (sprutorna???), ont i lilla bullmagen och ont i munnen, allt på en gång,
så han var JÄTTELEDSEN och efter ett tag vaknade Emmie o blev lissen så ja,
vi somnade om 04.50.
Jag är urless på att jämt skriva och berätta hur alla olika skitbaciller drabbar våran familj,
så inge mer om det!
Bara det att om jag är virrig o lite 'frånvarande' vet mina söta varför,
jag har tokigt fullt upp med att försöka vara den bästa mamman åt mina små hjärtan och göra tillvaron hyfsat bra för dom trots allt elände.

Just nu känns hemmet varmt o mysigt.
Jag hör hur kottarna snarkar lugnt och gott =)
Det är nyskurat precis öööverallt och allt är tvättat.
Jag har tänt massa värmeljus o kyckligen står i ugnen.
Lite sent jag vet, men äta bör man!
Så nu ska jag duka upp lite framför tv-n åt mej och Micke och bara vara medans jag kan=)
Hejhej!

2 kommentarer:

loijsan sa...

Men du gumman! Du tror inte att du skulle kunna få sova lite mer och Emmie med för den delen om hon får sova i sitt eget rum? eller fungerade inte de?
Ja menar eftersom dom väcker varandra...
Om allt bara kunde få vara lätt någon gång!!

sina sa...

Absolut, det tror jag!!!
Det har blivit såhär då jag tar nätterna, då har det varit bekvämt o ha båda nära, men förtsätter det såhär ska jag nog komma på ett knep o få lilla krull att vilja sova inne hos sig.
Hon är ju stora tjejen nu,
men rummet känns så långt bort liksom. Pussen!