måndag 18 oktober 2010

Helgen

Jag & Emmie var till tokstan & Sthlm i helgen dådå.
Vi hade det hur bra som helst, riktigt mysigt o få umgås i lugn o ro.
På kvällen blev det film o massa gott till.
Jag fick flera timmars sammanhängande sömn,
Loijsan påstod att jag tom hade snarkat som en storvuxen karl?
Vilket jag säkert hade gjort för jag vaknade till en hemsk huvudvärk o ruggigt illamående kl 07 på söndagen. Huuuu så jag mådde!!!
Men efter flera glas vatten, en stor kopp kaffe och lite Voltarengel som loijsan gnodde in mådde jag bättre igen!
Vi åkte till pappa & helena för en liten snabbfika och sessorna fick massa fina presenter.
Sen blev det kalas i Sthlm och där var det fullt av barn o liv o skratt=)
Innan 17 åkte vi hemåt för lilla Mio började bli dålig igen.
Micke beställde tid hos jourläkaren och jag gasade hemåt.
Aldrig har hemresan känts så lång.
När vi var framme vid sju tempade Mio 40,7. Älskade lilla gos.
Jag tror han blev väldigt glad när han såg mamma när han öppnade sina stora blå.
På med kläder och iväg till doktorn.
Ojojoj så det här ser ut sa doktor när hon tittade i höger öra!
Och även på vänster var det rött o irriterat.
Efteråt skyndade vi till sjukhusapoteket och hann precis i tid.
Tur det!
Ny pc-kur, spektramox, nässpray och febernedsättande.
Jag vet ite hur länge de tänker vänta tills de gör nåt åt Mios stackars öron?
Behöver han typ bli döv innan????
Jag är inte spec glad iaf! Det är ruggigt hjärtskärande o se sitt lilla hjärta ha så ont och att jämt behöva mata honom med antibiotika, vems mage mår bra av det liksom???
Det hjälper ju gara nån vecka och så är det dax igen!

En mkt mysig o trevlig helg som fick ett lite olyckligt slut kan man säga.
Men sånt är livet för oss.
Natten var hyfsat bra o lugn iaf.
Emmie är på dagis. De skulle fotograferas idag=)
Snart ska jag hämta hem henne och då fljer faster sarah med oss hem o myser en stund!
hejhej

2 kommentarer:

loijsan sa...

Ren kärlek att ha er här!!
Pussa stackars lilla bubbo <3

Anonym sa...

Stackars stackars lille Mio=( Hoppas dom gör nånting snart...man kan väll inte proppa i ett så litet barn hur mycket som helst!
Många kramar till er!