onsdag 6 oktober 2010

Jobb jobb =)


Aaa, jag kikar efter jobb nu såhär efter 2års mammaledighet o söker aktivt.
Väntar på svar från några som känns mer intressanta än andra.
Imorse hittade jag ett jobb som jag VERKLIGEN skulle vilja jobba med,
dock är jag inte riktigt kvalificerad för´t,
men det är värt att söka , då har jag provat iaf.
Den tjänsten är tillsvidare, NATT!
Då började jag tänka vidare på det där med att jobba natt...
Frågade laila om hur många nätter i veckan det blir typ? 3-4.
Sen kom jag på att Camilla jobbade ju natt när hennes barn var små!
Frågade henne vad hon tyckte och hon hade bara positivt att säga om det vilket låter jättebra ju!
Man får mer tid med barnen då & i mina öron klingar det helt klart bäst!!!!
Sen som Milla oxå så, så orkar man nog inte sådär jättemånga år,
det sliter nog på dom flesta en hel del.
Det finns ju dom där nattmänniskorna, men jag är nog inte riktigt en av dom??
Men det kan jag ju inte veta om jag inte provat på allvar!

Vi får se vart jag hamnar till slut,
men jag hoppas kunna hitta ett jobb där jag trivs.
Jobbet är ju ens andra hem och det är så viktigt att man kan gå dit med lätta steg.
Hur som, jag har jobbat hela mitt vuxna liv o jag tänker fortsätta med det,
men jag hoppas kunna finna ett trivsamt jobb BUMS=)

5 kommentarer:

Milla sa...

Du kan ju alltid byta till dagjobb sen när barnen blivit större:)
Jag vet inte hur det är där du tänker söka men på dom flesta ställen (sjukhus) har man väl treveckorsschema och då gör man 7 nätter på tre veckor.
Vecka 1: onsdag + torsdagnatt
Vecka 2: måndag + tisdagnatt samt fredag + lördag + söndagnatt
Vecka 3: INGEN NATT!
Bra va?!!
Jag håller tummarna för att du får jobbat, gumman...
<3

sina sa...

Men guuuud!!!
det där låter ju helt toppen ju!!!!
Jobbet är 73,5% så ja det innebär 7 nätter på 3v. Skulle vara guld!
Nu som sagt är jag inte riktigt kvalificerad för jobbet, MEN man kan hoppas att de överväger annat.
tror dock att många söker,
men jag provar iaf=)
Håll tummarna hårt !!! Puss <3

Milla sa...

Jag håller så hårt jag kan!
Ronnie sa att när han ska anställa nytt folk så skriver han ju alltid att man ska ha flera års erfarenhet och den och den utbildningen. Men sen när han börjar med intervjuer så blir det oftast nån utan erfarenhet och kanske med en helt annan utbildning. Då går han helt på personligheten:) Vissa grejer ska man skriva helt enkelt så det är aldrig fel att söka...
<3

sina sa...

Ja!=)
Det finns ju olika inriktningar inom vården MEN det kanske finns annat som räknas, vilket jag verkligen hoppas på!
Sen förstårar jag ju att vi inom vården faktiskt har andras liv i våra händer om man säger så,
meeen vi skolas ju in innan,
så OHHHH vad jag hoppas på detta!

Annars så har jag sökt till en Pool som ska starta så småningom, de hyr ut personalen till olika avdelningar och det låter skoj oxå.
kan vara kul att rotera lite=)
Jag hör av mig till dig så fort jag vet mer=) <3

loijsan sa...

kom ihåg bara att du ska sova också!! Vilket betyder att hemmet kanske får vänta tills man vaknar! ;)
Håller mina tummar ja me <3