fredag 29 oktober 2010

Lite bättre

Syskonkärlek !

En snorig sessa, älskade lilla troll!

Stora killen nu ju=) Världens bästa Mio !
(som HATAR sina nya vinterpjucks! Går ju inte o gå i dom tunga klumpiga sakerna... hehe)
Idag har vi haft en något bättre & friskare dag, trots matvägrande barn.
Och mina bästa systrar från Finland har ringt mig o bombaderat mig med råd ang Atopisk eksem, då de fått höra/se hur hemskt Emmies eksem har blossat upp på händerna.
Ena syrran ville att vi skulle kontakta nån som håller på med naturmediciner (säger man så?), hon ville tom betala för allt och andra syrran tipsade om mängder med olika krämer som ska vara bra.
(2 av hennes flickor har svår atopisk eksem)
Jag har verkligen mått väldigt dåligt på sistone av att se hur Emmie river sönder sina små händer, det ser ut som om en katt rivit sönder dom.
Dom kliar och dom svider och jag skulle göra ALLT för att ta det onda själv!!!!
Idag kom lilla älsklingen till mig ojandes o sa titta mamma och drog sig för örat,
nog fasiken hade hon fått eksem/ en spricka under örsnibben oxå!
Stackars stackars liten.
BAJS är det tycker jag!!!!

Idag hade vi tänkt åka till lek&buslandet med våra små, men det fick vi avstyra.
Istället åkte vi o handlade inför helgen och emmie fick själv välja nåt roligt.
Jag gick mot leksakerna men hon styrde direkt mot prydnadstomtar .
Men gumman ska du inte ha nån rooolig leksak, men hon envisades med en porslinstomte tills hon fick syn på färgglada pennor! haha
Godegud vad glad den lilla tösan kommer bli när det är dax att julpyta och då ska jag dra fram alla tomtar jag har kan jag lova=)
Ifs har jag nog inte så många nu när jag tänker efter, hehe, men får skaffa oss det=)

Idag fick barnen nåt som heter godisbox med posten!=)
Ett fint paket med bilder och inuti fanns det helgotta till dom.
Underbara Viggo & Ebbis me mami som skickat det till våra små som krya på sig uppmuntran.
Gissa om vi blev glada??? LOVE

Hephep dax o nana medans man kan.
Hoppas alla har haft och har en underbar fredag kväll.
Det har vi, men nu är jag trött!
PÖSS

Inga kommentarer: