fredag 2 april 2010

Våran påsk





Idag har vi Påskhandlat lite granna.
Imon blir det middag här, ingen traditionell påskmat,
utan enligt mig världes godaste köttgryta ala Micke (den smälter i munnen!),
potatis och kokta grönsaker.
Och så massa gotta efteråt=)
Min storasyster, Mia& Jael kommer hemifrån och stannar tills på söndag och det tycker jag ska bli så himla mysigt!
Sen kommer Mickes pappa hit o äter o 'umgås lite påsk' med oss.

På kvällen ska jag bänka mej framför syrran så hon får massera mig lite mouhahaaaaa.
Hon har starka nypor och så länge man diskuterar med henne glömmer hon av tiden o kan massera huuur länge som helst hehehhe.
Och inte bara för hennes starka nypor, hehe, så är min syster väldigt rar!
Och väldigt barnkär och hon ringer ofta till Emmie, bara för att Emmie inte ska glömma bort henne. Hur sött är inte det=) Hon e alldeles speciell, på sitt eget lilla vis, min kära syster.
Och på tal om systrar, så ringde min äldsta syster från Finland idag.
Hennes dotter ska åka på kryssning i helgen o då hinner hon umgås med våra Sthlm´s hjärtan en stund.
Hur som, så har min storasyrra skickat med massa finsk välling till Mio.
Inte mindre är 90st 2dl färdiga tetras i olika smaker !!!!
Ni vet nya märket de gör reklam för? Muksu tror jag de heter?
Jag vet inte HUR hon kom på tanken att skicka just välling,
men det tackar vi för! Guld ju!
För Mio älskar dom!
Men vanlig havrevälling som Emmie älskade som bebis, nee det vill inte våran finsmakare ha!
Hehe.

Filmade Emmie (som vanligt) när vi var ute.
Hon kommer nog bli en fågelskådare när hon blir stor?
(precis som 'moster Annica'!)

2 kommentarer:

accka sa...

hahahah Helt rätt.. Moster o Mini kommer gå ut i skogen o prata me fåglarna:)

Saknar er<3<3

Carro sa...

Titta pippiii<3 sötnos!!

Hoppas ni får en jätte mysig påskdag söta<3