onsdag 7 april 2010

Feber feber

Natten som var hade emmie 40,3 i temp.
Hon sjöng o hon ropade ; kiikkuu kiikkuuu! (det säger man på finska när man gungar)
Akta på dej akta på dej kiikkuuu!!!
Och så ett ynkligt MAMMAAA såklart. En gång tog hon min hand, sen skakade hon på händerna o sa hejhej, hejhej!
Allt detta medans hon blundade, alltså sov hon.
Riktig feberyra med andra ord.
Vid halv 1 satt vi uppe o hon fick hostmeducin, alvedon o lite o dricka.
Sen fick hon såklart lägga sig brevid mig o sova. hon var sååååå varm hela hon.
Mio sov som en stock ända fram till halv 5 då han väckte både mej o Emsi.
Varsin flaska ersättning / välling o sen sov vi vidare till nästan halv 8.
På em tempade sessan 39,8, så vi får se hur natten blir?
Stackars stackars lilla hjärtat.
Genom fönstret satt vi o tittade idag på en man som bor i huset mittemot.
Han stod iaf på baksidan o tränade på eldslukning! (visst heter det så?)
POFF POFF hördes det ända in när han 'spottade ut stora lågor'..
Häftigt! men hur vågar man?
Nehepp, nu ska jag göra mitt här o sen blir det sängen tidigt för jag misstänker att det nalkas massa vaket inatt igen. Puss

2 kommentarer:

Linda & Nova sa...

Men lilla snuttan då...Är hon sjuk nu? Jobbigt! Det ena efter det andra...hehehe. Hur mår du då? Har du klarat dig från allt gumman? Hoppas ni får en mysig dag iallafall...Kramar i massor

Carro sa...

Pluttan:( krya på er söta<3<3